Odpowiedzi

2010-04-06T13:40:41+02:00
R=a
r=2/3h
3r=2h
h=1,5r
h=1,5a
a=2h(pierw. z 3)
a= 3a(pierw. z 3)
P=a^2(pierw. z 3)/4
P=6,5
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:19:13+02:00
Ta figura to trójkąt równoramienny również o boku długości "a" , ponieważ trójkąty o podstawach boków tej "figury" to również trójkąt równoramienny, gdyż dwoma bokami tych trójkątów są 2 boki sześciokąta, a kąt przy tych ramionach to 60 stopni, wiemy że te trójkąty są na pewno równoramienne wiec pozostałe 2 kąty są takie same. Suma miar kątów w trójkącie równa sie 180 stopni, a (180 - 60) : 2 = 60, stąd wiemy że te pozostałe trójkąty są równoboczne i miara podstaw równa się też "a" , więc pole tej "figury", która jest trójkątem równobocznym równa sie: a kwadrat pierwiastków z trzech przez cztery

jak sobie to namalujesz to łatwiej to zrozumiesz, wiec wykonaj sobie do tego obrazek, choćby prowizoryczny. powodzenia :)
3 5 3