Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:20:10+01:00
Konstrukcja dwusiecznej

Aby narysować dwusieczną, należy:
Z wierzchołka O danego kąta dowolnym promieniem zakreślić łuk, który przetnie ramiona kąta w punktach A, B
Z punktów A i B większą rozwartością cyrkla zakreślić łuki, które przetną się w punkcie C
Półprosta OC jest dwusieczną
13 3 13
2009-11-02T18:55:12+01:00
Aby narysować kąt prosty.
Rysujemy dowolną prostą a. Na niej zaznaczamy dwa punkty A i B (nie mogą się pokrywać). Rysujemy dwa okręgi o tych samych promieniach z punktów A i B (promień musi być większy niż połowa odległości |AB|). Okręgi powinny się przeciąć w dwóch punktach (C i D). Rysujemy prostą b przechodzącą przez punkty A i B. Kąt pomiędzy prostą a i prostą b jest prosty.
4 4 4