Zad1.

Pan Wojciech wpłaca na konto 17000 zł. Ile wynosi oprocentowanie, jeśli po roku podejmuje z konta 18360 zł.

Zad2.

Pani Monika wpłaciła na konto pewną ilość pieniędzy. Po roku podjęła z konta 5325 zł.
Ile wpłaciła na początku. jeśli odsetki wynosiły 6,5 %. ?

Zad3.

Pan Kowalski wpłacił na konto 32000zł. Po roku podjął te pieniądze wraz z odsetkami i dodał jeszcze do nich 440 zł. Ile wynosiło oprocentowanie, jeśli w sumie uzbierał 35000zł. ?

Zad4.

Pani Nowak wpłaciła na konto oprocentowane na 5,65 % w skali roku pewną sumę pieniędzy. Ile wpłaciła na początku, skoro w sumie po roku miała 21300 zł .?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:52:55+02:00
Zad.1
17000 - 100%
18360 - x

17000x= 18360*100
x=108

108% -100%=8%

Odp:Oprocentowanie wynosi 8% w ciągu roku

Zad.2
100% - x
106,5% - 5325
100 * 5325=106,5x
x=5000zł

Odp: Pani Monika wpłaciła 5000zł

Zad.3
35000-440zł=34560zł
100% - 32000zł
x - 34560
100 * 34560= 32000x
x=108%

108%-100%=8%

Odp:Oprocentowanie w ciągu roku wyniosło 8%

Zad.4
105,65% - 21300
100 -x


sorki nie mam juz czasu na te ostatnie zadanko;/;)
ale to łatwe;]

Pozdrawiam i prosze o naj;)

2010-04-06T14:02:46+02:00
Zad1=8%
zad2=5000zł
zad3~~8%
zad4~~20161zł