Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:53:26+02:00
Jan Paweł II bardzo kochał ludzi całego świata. Nie brał pod uwagę religię, kolor skóry itp. Kochał wszystkich jednakowo. Nie bał się kontaktu z innymi ludźmi. Na mszach św. często występowały zespołu muzyczne. Gdy przyjeżdżał do jakiegoś kraju to całował ziemię. To dzięki niemu Polska ma wolność i nie ma komunizmu. Ustanowił światowe dni młodzieży. Wszyscy ludzie go kochali, ponieważ był normalnym człowiekiem, zwykłym tak jak każdy z nas. Nazwano go Janem Pawłem Wielkim, bo każdemu człowiekowi umiał pomóc, uzdrowił kobietę chorą na parkinsona. Wszyscy bardzo go kochamy i już na zawsze pozostanie w naszych sercach.
22 4 22
to mi się podoba dzięki.
Dzięki
Komentarz został usunięty
Dzięki
:)
2010-04-06T13:59:01+02:00
Jan Paweł II właściwie Karol Józef Wojtyła urodził się 18 maja 1920 w Wadowicach ,a zmarł 2 kwietnia 2005 w Watykanie.W dzieciństwie Karola nazywano najczęściej zdrobnieniem imienia – Lolek. W roku 1951 po śmierci kardynała Sapiehy, Karol Wojtyła został skierowany na urlop w celu ukończenia pracy habilitacyjnej. 4 lipca 1958 r. Karol Wojtyła został mianowany biskupem tytularnym Ombrii, a także biskupem pomocniczym Krakowa. W 1962 roku został krajowym duszpasterzem środowisk twórczych i inteligencji . Na okres biskupstwa Karola Wojtyły przypadły także obrady Soboru Watykańskiego II, w których aktywnie uczestniczył. Jako biskup przyjął, zgodnie z obyczajem, hasło przewodnie swej posługi. Brzmiało: Totus Tuus (łac. Cały Twój), które kierował do Matki Chrystusa. Jako biskup diecezji krakowskiej wizytował parafie, odwiedzał klasztory . W roku 1965 otworzył proces beatyfikacyjny siostry Faustyny Kowalskiej, z której Dzienniczek wraz orędziem Miłosierdzia Bożego zapoznał się wcześniej. Spotykał się z inteligencją krakowską, zwłaszcza ze środowiskiem naukowym i artystycznym. Ponadto jeździł na Podhale i w Tatry.Od 14 marca 2004 roku pontyfikat Jana Pawła II jest uznawany za najdłuższy, po pontyfikacie Świętego Piotra i bł. Piusa IX. Był papieżem przez 26 i pół roku (9666 dni). Długość jego pontyfikatu podkreśla także kontrast z papiestwem jego poprzednika Jana Pawła I, który papieżem był jedynie 33 dni.Charakterystycznym elementem pontyfikatu Jana Pawła II były podróże zagraniczne. Odbył ich 104, odwiedzając wszystkie zamieszkane kontynenty.Jan Paweł II od początku lat 90. cierpiał na postępującą chorobę Parkinsona. Mimo licznych spekulacji i sugestii ustąpienia z funkcji, które nasilały się w mediach zwłaszcza podczas kolejnych pobytów papieża w szpitalu, pełnił ją aż do śmierci. W lipcu 1992 przeszedł operację w celu usunięcia guza nowotworowego na jelicie grubym. Jego długoletnie zmagania z chorobą i ze starością były osobistym przykładem głoszonych na ten temat poglądów, w których podkreślał godność ludzkiego cierpienia i odnosił je do męki Chrystusa. 13 maja 1992 papież, w 11. rocznicę zamachu, ustanowił Światowy Dzień Chorego.Nagłe pogorszenie stanu zdrowia papieża rozpoczęło się 1 lutego 2005. Przez ostatnie dwa miesiące życia Jan Paweł II wiele dni spędził w szpitalu i nie udzielał się publicznie. Przeszedł grypę oraz zabieg tracheotomii, wykonany z powodu niewydolności oddechowej.Pogrzeb Jana Pawła II odbył się w piątek 8 kwietnia 2005 r. Trumnę z prostych desek z drewna cyprysowego (symbolu nieśmiertelności) ustawiono wprost na rozłożonym na bruku placu św. Piotra dywanie. Mszy świętej koncelebrowanej przez kolegium kardynalskie i patriarchów katolickich Kościołów wschodnich przewodniczył dziekan kolegium, kardynał Joseph Ratzinger (który 11 dni później został następcą zmarłego papieża). Uczestniczyło w niej na placu św. Piotra ok. 300 tysięcy wiernych oraz 200 prezydentów i premierów, a także przedstawiciele różnych religii światowych, w tym duchowni islamscy i żydowscy.
58 4 58
Dziękuje za pomoc
Komentarz został usunięty
toche za długie