Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T13:55:26+02:00
Żeby było wiadomo o co chodzi to mówię co trzeba robić.Zaglądasz najpierw do układu okresowego pierwiastków, znajdujesz pierwiastki o tych masach i zapisujesz wzór cząsteczki.46u : 2 = 23u --> I patrzymy w układ i jest to Sód (Na) Dzielimy 2 atomy na jeden. Jego masa wynosi 23u. W układzie okresowym pierwiastków sprawdzamy, że taka masę zawiera SÓD 32u ->Siarka (S).
Przepisujemy to wszystko bez żadnych zmian. Tak jak poprzednio patrzymy na układ ... 64u : 4 =16u --> Tlen (O) ... Masę czterech atomów dzielimy przez 4 (ich ilość). Masa 1 atomu jest równa masie tlenu. Łączymy teraz te wszystkie wzory, pamiętając o liczbie atomów: Na2SO4.I wychodzi że jest to sól o nazwie Siarczan(VI)sodu.
41 4 41
2010-04-06T13:56:19+02:00
Ustal wzór związku chemicznego, którego cząsteczka zawiera 2 atomy pierwiastka o łącznej masie 46 u, 1 atom o masie 32 u i 4 atomy pierwiastka łącznej masie 64 u.

46u/2=23u-> posiada dwa atomy sodu
32u/1=32--> posiada jeden atom siarki
64u/4=16u--> posiada cztery atomy tlenu.

Na2SO4
42 4 42
dziękuje bardzo pomogłaś
2010-04-06T13:56:31+02:00
2 atomy pierwiastka o łącznej masie 46u = 2*23u = 2*Na
1 atom o masie 32 u = 1*S
4 atomy pierwiastka łącznej masie 64u = 4*16u = 4*O
wzór cząsteczki: Na ( w indeksie stechiometrycznym 2)SO( w indeksie stechiometrycznym 4)
11 3 11