Wszystko o NaCl czyli - nazwa chemiczna, nazwa zwyczajowa , jakie i gdzie ma zastosowanie (to szczególnie) i właściwości. Coś nie coś już szukałam w internecie, ale chciałabym mieć więcej materiałów. Za wszelką pomoc z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

2010-04-06T13:57:51+02:00
Nazwa chemiczna: chlorek sodu
Nazwa zwyczajowa: sól kuchenna
Zastosowanie: przyprawianie potraw, konserwowanie produktów żywnościowych
Właściwości: ciało stałe, barwa biała
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:33:15+02:00
Nazwa chemiczna - chlorek sodu
nazwa zwyczajowa : sol kuchenna

* NaCl (sól kuchenna) - jest podstawowym zródłem sodu i chloru w przemyśle. Chlorek sodu jest również dodatkiem do potraw. Spożywany zapewnia właściwy skład płynów ustrojowych w organizmach żywych

*jest używana bardzo często w kuchni, np. do przyprawiania potraw i konserwowanie żywności, stąd nazwa - sól kuchenna;
*w zimie używa się jej do posypywanie jezdni w celu uniknięcia oblodzenia, ponieważ dodanie soli do wody powoduje obniżenie jej temperatury krzepnięcia;
*zastosowanie znajduje również w przemyśle garbarskim i szklarskim;
jako substrat do otrzymywania innych związków sodu;
*kąpiel w morzu może mieć działanie lecznicze, w przypadku dużego stężenia soli w wodzie morskiej;
*jest ona również potrzebna do życia - każdy człowiek potrzebuje jej 5 gr. dziennie (kromka chleba), jednak nadmierne stosowanie prowadzi do chorób nerek.