Gdy pan N.A.Iwniak zaczynał grę z panem O.Szustem, miał tyle samo gotówki co on. Na początku wygrał 20zł, ale potem przegrał dwie trzecie tego, co posiadał. W rezultacie miał cztery razy mniej pieniędzy niż O.Szust. Z jaką kwotą obaj panowie rozpoczynali gre?

2

Odpowiedzi

2010-04-06T14:11:17+02:00
Jest to zadanie na układ równań
x=y
x+20-2/3(x+20)=1/4y

Reszte to chyba se poradzisz
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:12:18+02:00
X-kwota z jaką zaczęli grać
4[(x+20)-2/3(x+20)]=(x-20)+2/3(x+20)
4[x+20-2/3x-40/3]=x-20+2/3x+40/3
4x+80-8/3x-160/3=x-20+2/3x+40/3
12/3x-8/3x-3/3x-2/3x=-60/3+40/3-240/3+160/3
-1/3x=-100/3
x=100
Obaj panowie rozpoczynali grę z kwotą 100 zł.
1 1 1