W reakcji chemicznej 128g miedzi powstało 144g tlenku miedzi(I)
Oblicz masę użytego tlenu i podaj stosunek masy miedzi do masy tlenu w otrzymanym związku chemicznym.
A. 32g tlenu, stosunek masy miedzi do masy tlenu 4:1
B. 272g tlenu, stosunek masy miedzi do masy tlenu 1:2
C. 16g tlenu stosunek masy miedzi do masy tlenu 8:1
D. 64 g tlenu stosunek masy miedzi do masy tlenu 2:1

3

Odpowiedzi

2010-04-06T14:08:09+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:19:28+02:00
Odp C.

4 Cu + O2 --->2 Cu2O

Nie ma produktów ubocznych,a w reakcji powstał tylko tlenek miedzi ,więc z prawa zachowania masy:
144g-128g=16g

Stosunek:
128g/16g=8:1

Odp.Tlenu użyto 16g, a stosunek miedzi do tlenu wyniósł 8:1.
14 4 14
2010-04-06T14:30:49+02:00
C, gdyż wzór tlenku miedzi (I) wynosi Cu2O


4Cu + O2 -> 2 Cu2O
128g x 144g
128g 16g

I z proporcji wyjdzie ci 16g.


Pozdrawiam!
3 3 3