Uzupelnij zapisy slowne przebiegu reakcji wymiany:
a. chlorek cynku + ...... - ...... + chlorek sodu
b. tlenek olowiu ( II ) + ...... - ...... + tlenek wegla ( IV )
c. ..... + siarczek baru - siarczek potasu + ......
d. tlenek wodoru + ....... - tlenek magnezu + ......
e. wegiel + ...... - zelazo + tlenek ......

Pomozcie prosze !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:03:42+01:00
A. chlorek cynku + sód - cynk + chlorek sodu
b. tlenek olowiu ( II ) + węgiel - ołów + tlenek wegla ( IV )
c. potas + siarczek baru - siarczek potasu + bar
d. tlenek wodoru + magnez - tlenek magnezu + wodór
e. wegiel + tlenek żelaza- zelazo + tlenek węgla
1 3 1
  • LisQ
  • Początkujący
2009-11-02T16:05:45+01:00
A. chlorek cynku + sód - cynk + chlorek sodu
b. tlenek olowiu ( II ) + węgiel - ołów + tlenek wegla ( IV )
c. potas + siarczek baru - siarczek potasu + bar
d. tlenek wodoru + magnez - tlenek magnezu + wodór
e. wegiel + tlenek zelaza - zelazo + tlenek węgla
1 5 1