Działka ma kształt kwadratu o boku 30m. Wzdłuż boków działki przy ogrodzeniu wytoczono ścieżkę. Przy dwóch bokach działki ścieżka miała szerokość 0,5m, a przy dwóch pozostałych 1,5m. Oblicz, jaką część działki zajmuje ścieżka. Rozważ dwa przypadki. Narysuj rysunek pomocniczy!


Zadanie na poziomie podstawówki !! Błagam ... Łatwe obliczenia!! Daje naj

2

Odpowiedzi

2010-04-06T14:48:26+02:00
A)
powierzchnia działki
P=900m2 czyli
100%=900m2
pole po odjęciu ścieżek to prostokąt o bokach 29m na 27m
powierzchnia wynosi
P=783m2
czyli powierzchnia ścieżek wynosi
900m2-783m2 = 117m2
zatem równanie
100%=900m2
x=117m2
x=117/9%
x=13%
b)
P=900m2
po odjęciu ścieżek zostaje kwadrat o bokach 28m
p=784m2
powierzchnia ścieżek wynosi
900-784m2=116m2
zatem
100%=900m2
x=116m2
x=116/9%
x=12,9%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:17:25+02:00
I przypadek

30m * 30m = 900 m2
27m * 29m = 783 m2
900 m2- 783 m2 = 117 m2

900 m2 - 100%
117 m2 - x
x = 117 * 100 /900
x = 13%

II przypadek

30m * 30m = 900 m2
28m * 28m = 784 m2
900 m2 - 784m2 = 116 m2

900 m2 - 100%
116 m2 - x
x = 116 * 100 /900
x ~ 12,9%