Zadanie 1
Z młyna do piekarni jest 150 m. Ile to centymetrów na planie w skali 1 : 5 000 ?
A. 3 B. 2 C. 10 D. 7,5

Zadanie 2
Klasy VI wybrały się w Dniu Ziemi na sprzątanie pobliskiego lasu, którego odległość od szkoły na planie w skali 1: 1500 wynosi 4 cm. Jaka jest odległość w terenie między szkołą a lasem?
A. 6 m B. 60 m C. 6000 m D. 0,6 m.

Zadanie 3
Na planie w skali 1 : 2 000 odległość od ula do rosnącej na łące lipy jest równa 4 cm. Jaka jest odległość w terenie między ulem a tą lipą?
A. 500 m B. 50 m C. 800 m D. 80 m.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:30:25+02:00
1.
1 cm : 5000 cm
1cm : 50M
Odpowiedź A 3*50M = 150M

2.
1cm : 1500cm
1cm :15M
odpowiedź B 4*15M = 60M

3.
1cm : 2000cm
1cm :20M
Odpowiedź D 4*20M=80M
1 5 1
2010-04-06T14:35:30+02:00
Zadanie 1

1 cm : 5000 cm
1cm : 50cm
150/50=3cm
A

zadanie 2

1cm : 1500cm
1500*4=6000cm
6000/100=60m
B

zadanie 3

1cm : 2000cm
2000*4=8000cm
8000/100=80m
D









Odpowiedź D 4*20M=80M
1 5 1
2010-04-06T15:07:47+02:00
Zad. 1
1;5000
1cm - 50m
150m - 3cm
odp. A