Zad.1
Ola czasami jada na śniadanie bułkę posmarowaną czekoladą. Czekoladę kupuje
w szklaneczkach w kształcie walca o średnicy 8 cm i wysokości 7 cm. Każda
szklaneczka jest wypełniona czekoladą do około ⅞ wysokości. Ile milimetrów
czekolady znajduje się w takiej szklance?

Zad.2
Wojtek zrobił dwie ramki, prostokątną i kwadratową, o takim samym obwodzie. W którą z nich można włożyć rysunek o większym polu?

Najlepiej dokładne wytłumaczenia, a nie same odpowiedzi. Dziękuje :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:36:08+02:00
Zad.1.
Chyba jest jakiś błąd, bo pytanie brzmi ile mm czekolady jest w szklance... więc po co średnica??
Może ile mm³??

W każdym razie jeżeli ile mm, to:
⁷/₈*7cm=⁴⁹/₈ cm=6,125cm= 61,25mm

Jeżeli pytamy o mm³, to:
h=61,25mm
r=4cm=40mm

V=πr²*h=π*1600*61,25=98000π mm³=307720mm³

Zad.2.
Zawsze większe pole jest w przypadku kwadratu.

1 5 1
2010-04-06T14:38:28+02:00
Ad 2
przyjmijmy że obwody wynoszą 20 cm. bok kwadratu będzie wynosił 5 cm, a więc P=25cm² boki w prostokącie będą wynosić np. 7 i 3 a więc P=21cm² Będzie można włożyć w kwadratową ramkę.

ad 1
V=Pp×h
Pp=πr² r=4cm
Pp=4²π=16πcm²
V=16×7=112cm³ 1cm³=1000mm³
7/8×112=98cm³=98000mm³