Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:44:11+02:00
Zadania tkanki płynnej czyli krwi:
*dostarczanie do wszystkich komórek organizmu tlenu i substancji odżywczej;
*pobieranie z komórek dw. węgla i zbędnych produktów przemiany materii;
*zwalczanie czynników chorobotwórczych;
*transport związków wytworzonych w komórkach;
*regulacja temperatury ciała;

w czerwonych krwinkach czyli erytrocytach występuje czerwony barwnik- hemoglobina- białko które ma zdolność do przyłączania tlenu.
Erytrocyty-transportują tlen do komórek ciała;

Krwinki białe czyli leukocyty wytwarzają przeciwciała, białka zdolne do niszczenia mikroelementów;

Płytki krwi biorą udział w krzepnięciu krwi;
10 3 10
2010-04-06T15:35:06+02:00
Erytrocyty- są komórkami wyspecjalizowanymi w transporcie gazów oddechowych

Leukocyty- odporność

Trombocyty (płytki krwi)- krzepliwość krwi

Osocze- transportuje substancje odżywcze
6 3 6