Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T14:47:02+02:00
1. węglan wapnia
2. mają metaliczny połysk, są dobrymi przewodnikami prądu, są kowalne
3.Z technicznego punktu widzenia najważniejszym metalem jest żelazo ( Fe ), będące głównym składnikiem stali. Inne technicznie ważne metale ( poza żelazem ) określa się nazwą metali nieżelaznych. Metale o gęstości mniejszej od 4,5 g*cm-3 zalicza się do tzw. metali lekkich ( najważniejsze z nich to : glin, magnez, beryl, sód, potas ), natomiast o gęstości większej od 4,5 g*cm-3 zalicza się do metali ciężkich. Wśród nich ważną grupę stanowią metale kolorowe ( cyna, miedź, cynk, ołów ), stosowane do otrzymywania różnego rodzajów stopów. Najbardziej odprne chemicznie sa tzw. metale szlachetne ( platyna, złoto, srebro ). Często stosuje się tez podział metali na metale żelazne ( żelazo, stal, staliwo, żeliwo ) i nieżelazne ( pozostałe ) bądź metale uszlachetniające stal.
4. mieszanina metali
3 1 3
2010-04-06T14:54:34+02:00
1.Składnik skał gipsowych- siarczan(VI) wapnia
2.Wspólne cechy metali: kowalnosć, twardosć, ciągliwosć, metaliczny połysk, dobre przewodnictwo cieplne i elektryczne, stan skupienia
3.Podział metali:
-M. lekkie
-m. ciężkie
-m. szlachetne
4.Stop(metali)- jest to mieszanina matali, albo metalu z pierwiastkami niemetalicznymi, które mają własciwosć metalu
4 5 4