,,Syzyfowe Prace''
1.Czy Andrzej Radek zaprzyjaźnił się z inspektorem?
2 Czy został usunięty ze szkoły?
3.Czy poddał się rusyfikacji?
4.Czy Zygier stal się przywódcą w klasie?
5.Czy dzięki niemu odżyły w chłopcach uczucia patriotyczne?
Proszę każdą odpowiedź uzasadnić !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T14:54:25+02:00
1) Tak, ponieważ razem z nim i Marcinem chodzili do rosyjskiego teatru.
2) Nie, wstawił się za nim Marcin.
3) Na początku tak, ale potem się zmienił pod wpływem recytacji Zygiera.
4) Tak, ponieważ to on był przywódcą i inicjatorem spotkań na "Górce" u Gontali.
5) Tak, wystarczył jeden polski wiersz aby cała praca rusyfikatorów okazała się pracą syzyfową.
1 5 1
2010-04-06T14:59:57+02:00
1. Tak Andrzej Radek nie zaprzyjażnił się z inspektorem, ponieważ był przeciwny rusyfikacji.
2.Andrzej Radek nie został wyrzucony ze szkoły, wręcz przeciwnie ukończył gimnazjum
3.Nie poddał się rusyfikacji, ponieważ był jej przeciwny
4.Tak Zygier stał się przywódcą w klasie, ponieważ czuł się silny i wierzył że podoła takiemu zadaniu
5. Tak dzięki niemu odżyły w chłopcach uczucia patriotyczne, ponieważ pokochali swoją ojczyznę i postanowili o nią walczyć.
1 5 1