Odpowiedzi

2009-11-02T16:13:28+01:00
Ponieważ pisane były przez różnych ludzi. Każdy z ewangelistów zwracał szczególną uwagę na inne wydarzenia, co spowodowane było min. różnymi zawodami wykonywanymi przez ewangelistów.
42 4 42
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T16:38:48+01:00
Zacznijmy od tego, że Ewangelia to Dobra Nowina.
Każdy Ewangelista zaczyna od innego momentu, skupia się na innych rzeczach i ma inną wiedzę na temat tego co się działo.
Mateusz i Jan byli uczniami Jezusa i bezpośrednio przeżywali to co później spisali. Natomiast Marek i Łukasz byli świadkami naocznymi, uczniami św. Pawła z Tarsu, Marek także św. Piotra.
Kolejną różnicą jest to skąd zaczęli i na czym się skupili.
Pierwsze trzy opisują życie i działalność Jezusa, a Jan zaś w skupia się na Boskości Jezusa.
Cechą wyróżniającą Ewangelię wg. św. Łukasza jest skupienie się na szczegółach, a spowodowane to było tym że był lekarzem i jego zawód od niego tego wymagał. I jeszcze początek każdej Ewangelii jest inny:
wg. św. Mateusza - od rodowodu Jezusa
wg. św. Marka - od Chrztu w Jordanie
wg. św. Łukasza - od opisu narodzin Jana Chrzciciela i Jezusa Chrystusa
wg. św. Jana - od opisu Słowa (Boga)
23 4 23
2009-11-02T16:45:19+01:00
Ewangelie różnią się między sobą , ponieważ pisali je różni święci : Św. Marek , Św. Łukasz , Św.Mateusz lub Św. Jan. Każdy z nich opisywał dane wydarzenie trochę inaczej ale sens był taki sam.

Proszę o najlepszą odpowiedź.
39 4 39