W numerze telefonu marty wystepuja tylko dwie różne cyfry, ktorych suma jest równa 9. jedna z cyfr wystepuje dwa razy, druga cztery razy, a suma wszystkich szesciu cyfr wynosi 30. jaki numer telefonu moze miec marta, jezeli jest on liczbą, która czytana od konca jest równa czytanej od początku.? Podaj wszystkie możliwosci.


błagam o pomoc. i jesli mozna to bym chciała wytłumaczenie jak to było zrobione.

3

Odpowiedzi

2009-11-02T16:18:35+01:00
9=1+8=2+7=3+6=4+5

4x1+2x8=20 4x8+2x1=34
4x2+2x7=22 4x7+2x2=32
4x3+2x6=24 4x6=2x3=30 (jedyne pasujace)
4x4=2x5=26 4x5+2x4=28
Odp. są to liczby 3 i 6.
366663
663366
636636
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:19:50+01:00
No po prostu trzeba troszke pokombinować napewno numer musi być symetryczny względem trzeciej spacji .
i teraz układ równań
30=2*a+4*b
9=a+b

czyli z drugiego równania
a=9-b
wstawiamy do pierwszego
30=2(9-b)+4*b
30=18-2b+4b
2b=30-18
2b=12
b=6

a wiec z drógiego równania
a = 3

a wiec mozliwe kombinacje numerów to
366663
636636
663366

Obawiam sie ze rozwiazanie powyzej moze nie zadowolic nauczyciela te z układem równan jest napewno pewniejsze bo pewnie to przerabiacie na macie
2009-11-02T16:34:07+01:00
Wejc na micro sof word office exel to wpisz te numery to ci wszystkie sie pokaza
1 1 1