Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T15:04:46+02:00
Drzewo ma wysokośc 3,2 m
chodziło ci chyba o wieże :P
to trzeba z twierdzenia talesa :D
31,5:x=2,4:3,2
2,4x=100.8/:2,4
x=42
1 5 1
2010-04-06T15:07:47+02:00
Odpowiedź w treści zadania... Drzewo ma wysokość3,2m:D

Zakładam, że to zwykły błąd o chodzi o wysokość wieży...
tgα=3,2/2,4=1⅓

tgβ=x/31,5

tgα=tgβ

1⅓=x/31,5
x=1⅓*31,5=42
Odp. Wieża ma 42m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:16:10+02:00
Wieża rzuca cień długości 31,5m. W tym samym czasie drzewo o wysokości 3,2m rzuca cień długości 2,4m. Jaką wysokość ma drzewo < powinno być chyba wieża >

x- wieża

31,5/x=2,4/3,2
2,4x=100.8 | :2,4
x=42m
2 5 2