Na koszt wynajęcia autobusu wycieczkowego składa się opłata stała w wysokości 150 zł powiększona o 1,5 zł za każdy przejechany kilometr. Oblicz ilu uczestników powinno pojechać na wycieczkę, aby koszt przypadający na 1 osobę nie przekraczał 25 zł. Wiadomo, że trasa wycieczki ma łączną długość 200 km.

Bardzo proszę, daję naj.! ; )

2

Odpowiedzi

2010-04-06T15:12:02+02:00
200km * 1.50 zł= 300zł
300zł+150zł(stała opłata)=450zł
450zł:25zł=18
musi jechać 18 osób.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:16:02+02:00
Dane:
150 zł - opłata stała
1,5 zł - opłata powiększająca każdy km
200 km - przejechana trasa
25 zł - kwota, której nie można przekroczyć

200 km * 1,5zł = 300 zł

150zł + 300zł = 450zł

450zł : 25zł = 18


odp. Na wycieczkę może jechać 18 uczestników.