Odpowiedzi

2010-04-06T15:16:58+02:00
PODAJ NAJMNIEJSZĄ LICZBE CAŁKOWITĄ SPEŁNIAJĄCĄ NIERÓWNOŚĆ: 3x-4(x+1) ≤ 4x+3

3x-4x-4≤4x+3
3x-4x-4x≤3+4
-5x≤7/-5
x>-7/5=1i 2/5
najmniejsza to chyba 0,1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T15:18:00+02:00
3x-4(x+1)≤4x+3
3x-4x-4≤4x+3
x-4≤4x+3
np gdy za x wstawisz 0 to równośc bedzie nieprawdziwa ale gdy wstawisz 1 równość bedzie prawdziwa
1 1 1
2010-04-06T15:20:38+02:00
3x-4(x+1)≤4x+3
3x-4x-4x-4x≤3
-15x≤3 /:-15
x≥-⅕
Najmniejsza liczba całkowita to chyba 1. Ale nie jestem pewna.;)