W szkolnych zawodach wzięło udział łącznie 30 zawodników z trzech klas pierwszych. Reprezentacja klasy 1a stanowiła 20% zawodników więcej niż reprezentacja klasy 1b a reprezentacja klasy 1c o dwóch uczniów mniej niż reprezentacja klasy 1b. Jak liczne były reprezentacje 1 klas.
(zadanie z x).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:27:27+02:00
Ia - x+20%x
Ib - x
Ic - x-2
x+20%x+x+x-2 = 30
x+0,2x+2x = 30+2
3,2x = 32 |:3,2
x = 10

Ia = 10+0,2*10 = 10+2 = 12
Ib = 10
Ic = 10-2 = 8
2 5 2
2010-04-06T15:44:00+02:00
Analiza:
1a - x+20%x
1b - x
1c - x-2

Rozwiązanie:

x + 20%x + x + x - 2 = 30 (redukujemy wyrazy podobne i przenosimy wyrazy z x na lewą stronę)
x + 0,2x + 2x = 30 + 2
3,2x = 32 /:3,2
x = 10

1a = 10 + 0,2 x 10 = 10 + 2 = 12
1b = 10
1c = 10 - 2 = 8

Sprawdzenie:
12 + 10 + 8 = 30

Odp. Reprezentacje liczyły odpowiednio 12, 10 i 8 uczniów.