Zad.1
Kasia jest o 2 lata młodsza od siostry. Za sześć lat będą miały w sumie 38 lat. Ile lat ma każda z nich obecnie.

Zad.2
Zapisz w postaci równania średni wiek rodzeństwa, wiedząc, że Marek jest o 7 lat młodszy od Pawła, a Zosia ma dwa razy mniej lat niż Paweł.

Zad.3
Suma czterech kolejnych liczb całkowitych podzielnych przez 3 wynosi 150. Oblicz, jakie to liczby.

2

Odpowiedzi

2010-04-06T15:25:50+02:00


Zad.3
Suma czterech kolejnych liczb całkowitych podzielnych przez 3 wynosi 150. Oblicz, jakie to liczby.

X+x+3+x+6=150
3x=150-9
3x=141 / : 3
x=47

47 + [47+3]+ [47+6] = 150
47 + 50 + 53 = 150
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:26:54+02:00
Zad.1
x-starsza siostra | 14
x-2-młodsza siostra (kasia) |14-2=12
x+6-starsza siostra za 6 lat |14+6=20
x-2+6-młodsza siostra(kasia) za 6 lat | 14-2+6= 18

x+6+x-2+6=38
2x+10=38
2x=38-10
2x=28/:2
x=14

Obecnie kasia ma lat 12 a jej siostra ma 14.

zad.3
X+x+3+x+6=150
3x=150-9
3x=141 / : 3
x=47

47 + [47+3]+ [47+6] = 150
47 + 50 + 53 = 150