1Oblicz:
(-3 1/2 - 2) * 4 =

2Uzupełnij graf:
4,2 - 5,1 ..... * 1 1/9 ......
w miejsce kropek wstaw wynik

3Oblicz iloczyn liczb:
a) -2,8 i 0,2
b)-2,25 i -1 1/3

4oblicz:
a) -3 1/4 * 1 1/3
b)-9 1/3 : ( -1 5/9)

5Oblicz
5/6 + ( - 1 2/3) : 3 1/3 + 4/7 * ( - 1 1/6)

6Oblicz 20% liczby
2 1/4 - 1 3/4 * 4/7 + (-1) * (-1) *(-1)* (-1)

jakaś liczba / jakaś liczba to ułamek
* to razy
daje naj więc warto

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:10:17+02:00
1Oblicz:
(-3 1/2 - 2) * 4 = -5 1/2*4 = -11/2*4 = -22

2Uzupełnij graf:
4,2 - 5,1 = -0,9
-0,9* 1 1/9 = -9/10*10/9 = -1


3Oblicz iloczyn liczb:
a) -2,8 i 0,2 = -28/10*2/10 = -56/100 = -0,56
b)-2,25 i -1 1/3 = -225/100*(-4/3) = 300/100 = 3

4oblicz:
a) -3 1/4 * 1 1/3 = -13/4*4/3 = -13/3 = -4 1/3
b)-9 1/3 : ( -1 5/9) = -28/3 :(-14/9) = -28/3 * (-9/14) = 6

5Oblicz
5/6 + ( - 1 2/3) : 3 1/3 + 4/7 * ( - 1 1/6) = 5/6+(-5/3):10/3+4/7*(-7/6) = 5/6-5/3*3/10-4/6 = 5/6-1/2-2/3 = (5-3-4)/6 = -2/6 = -1/3

6Oblicz 20% liczby
2 1/4 - 1 3/4 * 4/7 + (-1) * (-1) *(-1)* (-1)
9/4-7/4*4/7+1 = 9/4-1+1 = 9/4
20%*9/4 = 0,2*9/4 = 9/20 = 0,45
2 3 2
2010-04-06T16:14:15+02:00
1.
(-3 1/2 - 2) *4 =
-5 1/2 *4= 22

2.
4,2 - 5,1= -0,9 * 1 1/9= -1

3.
-2,8*0,2=-0,56
-2,25*-1 1/3= 3

4.
-3 1/4 * 1 1/3= -4 1/3
-9 1/3 : (-1 5/9)= 6

5.
=1

6.
9/35
2010-04-06T16:21:17+02:00
1.
(-3 1/2 - 2) x 4 = -5 1/2 x 4 = -11/2 x 4 = -22

2.
4,2 - 5,1 = -0,9
-0,9 x 1 ¹/₉ = -9/10 x 10/9 = -1


3.
a) -2,8 x 0,2 = -0,56
b) -2,25 x -1 1/3 = 3

4.
a) -3 1/4 x 1 1/3 = -13/4 x 4/3 = -13/3 = -4 1/3
b) -9 1/3 : ( -1 5/9) = -28/3 : (-14/9) = -28/3 x (-9/14) = 6

5.
5/6 + ( - 1 2/3) : 3 1/3 + 4/7( - 1 1/6) = 5/6 + (-5/3) : 10/3 + 4/7(-7/6) = 5/6 - 5/3 x 3/10 - 4/6 = 5/6 - 1/2 - 2/3 = (5-3-4)/6 = -2/6 = -1/3

6.
2 1/4 - 1 3/4 x 4/7 + (-1) x (-1) x (-1) x (-1)
9/4 - 7/4 x 4/7 + 1 = 9/4 - 1 + 1 = 9/4
0,2 x 9/4 = 0,45

Mam nadzieję, że w tym zapisie niczego nie pomieszałem.