Odpowiedzi

2010-04-06T15:40:40+02:00
A)prostopadłościan ma 6 ścian w ty przeciwległe są takie same. 2*1dm*4cm=2*10cm*4cm=80cm(kwadratowych) to są dwie ściana 2*1dm*3cm=2*10cm*3cm=60cm(kwadratowych) to są dwie ściana 2*4cm*3cm=24cm(kwadratowych) to są dwie ściana teraz wszystki dodajemy 80cm(kwadratowych)+60cm(kwadratowych)+24cm(kwadratowych)=164cm (kwadratowych) Pole prostopadłościanu to 164cm(kwadratowych) b)sześcian ma wszystkie boki (krawędzie) równe i ma ich 12 216cm/12=18cm 18cm to długość jednej krawędzi sześcian ma 6 ścian wszystkie równe pole jednęj ściany wynosi 324cm(kwadratowych) 324(kwadratowych)*6=1944cm(kwadratowych) Pole sześcianu wynosi 1944cm(kwadratowych) legenda:*=razy znak mnożenia /=pomnorzenie znak dzielenia czekam na .

Licze na to, że pomogłam Ci ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:43:05+02:00
A)1 dm = 10 cm
P=2*(a*b+b*c+c*a)
P= 2*(3*4+4*10+10*3)
P= 2*(12+40+30)
P=2*82
P=164 cm²

b) Sześcian ma 12 krawędzi, więc długość jednej krawędzi:
216/12=18 cm
P= 6a²
P=6*18²
P=6*324
P=1944 cm²

:)