Prosze o rozwiazanie ponizszych trzech zadan:
ZAD.1 W trojkacie prostokatnym srodkowa poprowadzona na przeciwprostokatna ma dlugosc 4. Pole kola opisanego na tym trojkacie wynosi:
ZAD.2 Cene pewnego towaru podwyzszono najpierw o 20%, a potem jeszcze o 10%. Rzeczywista podwyzka w procntach wyniosła?
ZAD.3 Przekatne rombu maja dlugosc 8 cm i 13cm. oblicz pole czworokata, ktorego wierzcholkami sa srodki bokow rombu.

Prosze zeby bylo to zrobnione poprawnie!!!!!!Potrzebuje to na DZIS!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:51:09+02:00
1.połowa przeciwprostokątnej to jest srodek opisanego koła na trójkącie , a te cztery to promień

P= pi r kwadrat
p= 4pi kwadrat
P= 16 pi cm kwadratowych

Pole opisanego na tym trójkącie wynosi:
16π

2. Cenę pewnego towaru podwyższono najpierw o 20%, a potem jeszcze o 10%. Rzeczywista podwyżka w procentach wynosiła:
x - cena towaru
x + 20%x + 10% (x + 20%x) = x + 0,2x + 0,1(x + 0,2x) = x + 0,2x + 0,1x + 0,02x = 1,32x = 132%x

132% - 100% = 32%


3. Dane:
d₁=8 cm
d₂=13 cm
Obliczenia:
P=?
P=d₁*d₂ : 2
P=8 cm*13 cm : 2=52 cm²
Odp.:Pole tego rombu wynosi 52 cm².
2010-04-06T16:08:19+02:00
1.
P = πr²
p = 4π²
P = 16π² [j²]
P = 16 x 3² [ π≈3]
P = 16 x 9
P = 144 [j²]

Odp. Pole koła opisanego na tym trójkącie wynosi ok 144 j²

2.
Analiza:
x - cena towaru
x + 20%x - cena towaru po podwyżce
(x + 20%x) - 10%x - cena towaru po obniżce

x + 20%x + 10%(x + 20%x) = x + 0,2x + 0,1(x + 0,2x) = x + 0,2x + 0,1x + 0,02x = 1,32x

1,32x = 132%x
132% - 100% = 32%


3.
Analiza:
d₁ = 8 [cm]
d₂ = 13 [cm]
P = ?

Rozwiązanie:
P = d₁ x d₂ x ½
P = 8 x 13 : 2 = 52 [cm²]

Odp.Pole rombu wynosi 52 cm².