Zad1. Po roku użytkowania samochód stracił 13% swojej wartości i został obecnie wyseniony na 43 500zł .Ile wart był samochód wcześniej ?Zapisz obliczenia.


zad2. W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie .W klasie IIIa jest 16 chłopców i stanowią oni 50 %tej klasy ,w klasie IIIb jest 7 chłopców i stanowią oni 25 % klasy ,w klasie IIIc jest 12 chłopców i stanowia oni 48 % tej klasy .Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta ?Zapisz obliczenia .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:45:19+02:00
Po roku użytkowania samochód stracił 13% swojej wartości i został obecnie wyceniony na 43 500 zł. Ile wart był samochód wcześniej? zapisz obliczenia. bardzo prosze o szybkie odpowiedzi
x- cena przed rokiem

43 500 +13%x=x
43500 +0,13x=x
0,13x-x=-43 500
- 0,87x= -43 500 /:(-0,87)
x= 50 000 zł
Odp. samochód przed rokiem kosztował 50 000 złotych.



W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. W klasie III a jest 16 chłopcow i stanowia oni 50% tej klasy, w klasie IIIb jest 7 chłopcow i stanowia oni 25% tej klasy ,a w klasie IIIc jest 12 chłopcow i stanowia oni 48% tej klasy. Jaki procent
uczniów klas trzecich stanowia dziewczeta? zapisz obliczenia...
Liczymy ile jest Chłopców a ile dziewczyn w każdej z klas :
IIIA
50% = 16, 100% = 32
chłopcy = 16 , dziewczyny = 16
IIIB
25% = 7
7÷25%×100% = 28 <-- cała klasa
Chłopcy = 7
Dziewczyny = klasa - chłopcy = 28 - 7 = 21
IIIC
12÷48%×100% = 25 <-- cała klasa
chłopcy = 12
dziewczyny = klasa - chłopcy = 25 - 12 = 13
Wszyscy uczniowie klas III = 32+28+25 = 85
Dziewczyny = 16+21+13 = 50
50 z 85 to x %
x = 50÷85×100% = 58,82% <--- Taki procent wszystkich uczniów klas III stanowią dziewczyny :]
2010-04-06T15:58:45+02:00
Z.1
proste jeśli 100%-13%=43 500złoty to z tego wynika że:
x-cena auta na początku

87% = 43 500zł
100% = x

87%*x=43 500 *100%

43 500 *100%
x=------------------
87 %

x = 50 000zł

cena auta na początku wynosiła 50 tysięcy zloty

zd.2

tutaj musisz obliczyć z osobna ile wynosi liczba dziewczyn w kazdej klasie potem dodać wszystko razem i ułożyć równanie odpowiadające za ujawnienie % dziewczyn więc zaczynamy :)

IIIa

16 chłopców = 50% czyli od razu wiadomo że dziewczyn jest tyle samo :)

16 dziewcząt + 16 chłopców = 32 osoby :)

IIIb

7 chłopców stanowi 25 % klasy czyli 1/4 to 7*4= liczba dziewcząt i chłopców :)

więc ranking 28 = 7+21

dziewcząt jest 21 :)

IIIc

12chłopców 48 %

więc:

12 = 48%
x = 100%

x*48%=100%*12

25 wszystkich 25-12=13 dziewcząt

klasa a+ klasa b+ klasa c = 85 :)

dziewcząt jest w sumie 13+21+16=50

50 = X
85 = 100%
85x = 100% * 50

100% * 50
x =------------
85

x = 58,82 %

dziewcząt masz 50 chłopców 35 w wszystkich klasach 3


gotowe :0