Odpowiedzi

2010-04-06T15:59:46+02:00
Moje pierwsze pytanie to oczywiście prośba o potwierdzenie, bądź zweryfikowanie plotek o sytuacji z RotWW.

Sytuacja z Powrotem Wilka wygląda tak, że w chwili obecnej prace nad projektem są czasowo zawieszone. Wiąże się to z niedotrzymywaniem planu prac, oraz znaczącymi trudnościamy technicznymi. Ze względu na opóźnienia w oddawaniu kolejnych milestonów i z brakami jakościowymi w nich byliśmy zmuszeni zakończyć współpracę z WSG. Sytuacja wyglądała tak, że powstawały kolejne milestoneplany, które szybko się dezaktualizowały z powodu nowych opóźnień. Dodatkowo pojawiały się znaczące ryzyka techniczne. W tej sytuacji po kilku próbach wyprowadzenia projektu na prostą (również za pomocą zwiększania wsparcia za strony głównego zespołu CDProjekt RED), ostatecznie zmuszeni byliśmy zakończyć współpracę z WSG. Była to ogromnie trudna decyzja, jako, że w projekt włożyliśmy dużo serca, czasu, i energii. Jednak konieczna, gdyż dbałość o najwyższą jakość produkcji ma dla nas absolutny priorytet.




Jak oceniłbyś procentowo zaawansowanie tego projektu?

Nie uczestniczyłem w ostatecznej ewaluacji projektu z naszej strony, więc nie mogę podać precyzyjnych procentów. Niemniej absolutnie niewykonalne było dokończenie gry w planowanym trzecim kwartale tego roku. Niemożliwe w awaryjnym terminie czwartego kwartału, oraz wielce mało prawdopodobne w terminie pierwszego kwartału przyszłego roku. Było duże ryzyko, że wyłapane trudności techniczne mogą pochłonąć niewiadomą ilość czasu na ich pokonanie. Sytuacja taka uniemożliwia jakiekolwiek zaplanowanie finansowej strony projektu, tym bardziej, że koszty pracy zespołu we Francji były na wysokim poziomie.

Czyli jeżeli prace nad RotWW zostałyby kiedyś wznowione, to zajmowałby się już nimi sam CDP Red

W chwili obecnej ciężko powiedzieć jakie będą decyzję co do dalszego losu RotWW. Szukamy z Atari wyjścia z sytuacji. Jednak wyjścia które zapewni najwyższą jakość produkcji. Czy uda się je znaleźć, dziś jeszcze nie wiadomo. Nowe informacje pojawią się wkrótce, pewnie w ciągu miesiąca, czy dwóch.

Co do pracy nad nim CD Projekt RED, to oczywiście było by to najbezpieczniejsze rozwiązanie, gwarantujące wysoką jakość. Trzeba jednak pamiętać, że RED pracuje pełną parą nad innym projektem, jeszcze nie ogłoszonym, który jest w zaawansowanym stadium produkcji i nie ma obecnie wolnych mocy produkcyjnych. Jednym słowem, głowimy się przeogromnie nad znalezieniem najlepszego rozwiązania.

Czy możesz rozwinąć o co chodzi z tymi znaczącym ryzykiem technologicznym?

W trakcie implementacji gry zaczęły wychodzić poważne braki w zastosowanym silniku, a z tego co się orientuje, główny architekt tej technologii odszedł z WSG, w związku z tym pozostałym osobom o znacznie mniejszym doświadczeniu usuwanie tych braków zajmowało znacznie więcej czasu, przy braku gwarancji pozytywnych rezultatów. 'Taka sytuacja jest niezwykle niebezpieczna, bo przy pracach które kosztują dziesiątki tysięcy euro miesięcznie, opóźnienie rzędu 6-12 miesięcy może pochłonąć cały planowany zysk.

Z tego co mówisz, wynika, iż lwią część odpowiedzialności ponosi WSG. Mimo to, firma to Was oskarża o niepłacenie i zrzuca odpowiedzialność za zamrożenie projektu. Możesz wyjaśnić, jak to w zasadzie było Waszym zdaniem?

WSG zachowuje się w sposób daleki od etyki biznesowej którą my się posługujemy. Jednak oskarżenia są ciężkie, a co najważniejsze nieprawdziwe, dlatego umieściliśmy sprostowanie pod artykułem na vg247.com. Wszystkie milestony były płacone na czas, zaraz po ich akceptach. Tylko rzeczywiście było to znacznie później niż zakładał pierwotny plan, gdyż milestony do akceptacji dostarczane były z opóźnieniami i były niezgodne ze specyfikacją. Wkładaliśmy ogromny wysiłek z naszej strony aby produkcja szła właściwymi torami, a mimo to kolejne plany się dezaktualizowały i powstawały nowe opóznienia względem nowo przyjętych planów. Po kilku takich sytuacjach wysłaliśmy to Lyon'u bardzo duży zespół złożony nie tylko z ludzi pracujących nad projektem, ale również wsparty szefami technologii REDa i Metropolis. Przez bity tydzień przejrzeliśmy na wylot cały projekt i technologię. Wynik był taki, że obietnice dawane nam przez WSG nie mają pokrycia w rzeczywistości i, że data premiery i jakość gry stanowią dużą zagadkę. W związku z tym po licznych naradach zdecydowaliśmy się zawiesić współpracę z WSG, gdyż uznaliśmy, że niesie ona zbyt dużo ryzyka dla projektu. No i rzeczywiście nie zapłaciliśmy za ostatni, zresztą niekompletny, milestone, ale to dlatego, że byliśmy już trakcie rozwiązywania kontraktu.

Czyli kiedy dokładnie zerwaliście współpracę z WSG?

Niedawno, ale informacja tej nie chcieliśmy podawać do publicznej wiadomości do czasu podjęcia finalnej decyzji co dalej. Wypowiedź ze strony WSG zmieniła nasze plany.

Inne źródła podają, że wszystkie siły kierujecie teraz do prac nad Wiedźminem 2, który również ma się ukazać na konsole. Czy możesz to skomentować

Informacji na temat projektu nad którym pracuje obecnie CD Projekt RED niestety nie mogę ujawnić. Mogę jedynie powiedzieć, że zostanie ona wkrótce ujawniona, jako, że prace nad projektem są całkiem zaawansowane.

Słyszeliśmy o dużych zwolnieniach zarówno w CDP, jak i w CDP RED. Czy możesz nam powiedzieć ile osób zostało w REDzie?

Plotki jak zwykle są wylbrzymione. Zespół REDa pomniejszył się z około 85 osób do 70. Piszę około gdyż nie jestem z REDa i nie mam pod ręką danych z liczbami dokładnymi co do jednego stanowiska. Wstrzymanie jednego projektu zmusiło nas do szukania oszczędności. Staraliśmy się aby redukcje w większym stopniu dotyczyły stanowisk okołoprodukcyjnych (np. dział administracji). Ale niestety wielu utalentowanym pracownikom musieliśmy podziękować. To bardzo bolesne, gdy tak się dzieje, niemniej w obecnej sytuacji było to konieczne. Jedynym pocieszeniem jest, że kluczowe osoby, te których praca decydowała często o kształcie Wiedźmina pracują nad kolejną produkcją.

Ile aktualnie macie otwartych projektów w CDP Red?

Ciężko to wytłumaczyć nie ujawniając tego czego nie mogę powiedzieć;) Generalne w związku z całym zamieszaniem i zmianami planów w praktyce dwa projekty które mieliśmy wewnątrz REDa i które prowadzone były oddzielnymi zespołami, mają teraz uwspólnione kierownictwo i połączone zespoły. Jednak cele produkcyjne pozostały zbliżone. Nie jest to zbytnio zrozumiałe, no ale proszę mi wybaczyć, teraz nie mogę powiedzieć więcej.

Czy ewentualne wznowienie prac na RotWW bądź też inna gra konsolowa o Wiedźminie będzie musiało poczekać na Wasz kolejny projekt, czy być może będzie rozwijany równolegle?

Trochę za wcześnie o tym mówić. Generalnie nasza strategia zakłada możliwość szybszej produkcji gier dzięki zmniejszonej awaryjności technologii i ułatwieniom w procesie projektowania, oraz możliwość łatwiejszego przenoszenia gier pomiędzy różnymi platformami sprzętowymi jeśli uznamy to za stosowne. Sorry, że znow ogólniki.

Ok, rozumiem, że o Wiedźmina 2 nie ma co się pytać, a możesz nam powiedzieć, co się dzieje z They?

Jasne, choć znów bez szczególnego wchodzenia w szczegóły.

Zaraz po włączeniu Metro do grupy CDP przysiedliśmy wspólnie nad designem gry i został on bardzo mocno zmieniony. Na tyle mocno, że uznaliśmy, że należy zmienić nazwę gry. They, więc na pewno nie będzie They'em, choć nowej nazwy nie mogę ujawnić. Zmiany w grze były bardzo znaczące, wręcz fundamentalne. Wynikały też z naszych doświadczeń zebranych przy produkcji Wiedźmina. Projekt Metro oczywiście pozostaje FPSem, jednak takim w którym fabuła ma pierwszorzędne znacznie. Gier FPS z rozbudowaną i wciągającą fabułą jest naprawdę niewiele, a gdy się ukazują są bardzo doceniane przez graczy (np. seria Half-Life, czy ostatnio Bioshock). Korzystając z naszych doświadczeń z Wiedźmina zwróciliśmy się do znanego polskiego pisarza sci-fi (znów nie mogę ujawnić szczegółów) o pomoc w stworzeniu wciągającej fabuły. Fabuły, która była by zarówno wiarygodna jak i zmuszała do myślenia, była głębsza, od tego co zazwyczaj widzimy w grach akcji. Znam jej wstępną wersję i myślę, że będzie się graczom bardzo podobać, no i będzie też jakościowo lepsza od tego co znamy z większości gier. Pomoc profesjonalnego pisarza jest nie do przeceniania i myślę, że będziemy ten kierunek kontynuować w przyszłości. Jako, że prace idą pełną parą i data premiery się zbliża nieuchronnie, więcej szczegółów pojawi się już wkrótce.

To teraz trochę o samym CDP. Jak określiłbyś sytuację finansową firmy? Słyszymy o końcu dożywotnich gwarancji, końcu wPLN, zwolnieniach...

Plotki jak zwykle są ogromnie wyolbrzymione, choć jest w nich trochę prawdy. Zauważyliśmy, że rozdmuchiwane i rozprowadzane są przez tych dla których jesteśmy niewygodnym konkurentem od lat narzucającym rynkowe standardy.

Prawdą jest, że generalnie oszczędności szukamy w całym CD Projekt. Zeszły rok był dla nas słabym okresem. Z trudem udało nam się wypracować niewielki zysk, a niektóre oddziały firmy przyniosły nawet straty.

Związane jest to z tym, że sytuacja nas jako lokalnego dystrybutora jest dość trudna. Z jednej strony coraz wyższe opłaty licencyjne i gwarancje ilościowe są narzucane przez zachodnich wydawców (co dotychczas w pewnym stopniu rekompensowane było coraz mocniejszym kursem złotego), z drugiej strony sieci handlowe z roku na rok naciskają na poprawienie warunków handlowych. Zachodni wydawcy mają często nierealistyczne oczekiwania wobec poziomów sprzedaży ich produktów i "wciskają" nam gry w ilościach których nie mamy szans sprzedać klientom końcowym. Często nie udzielając należytego wsparcia, czy wręcz komplikując naszą sytuację. Dopuszczenie w ostatniej chwili drugiego wydawcy do dodatku do WOWa znacząco zmniejszyło szanse sprzedania planowanego przez nas nakładu i do dziś mamy w magazynach spore ilości niesprzedanych egzemplarzy. Uważam, że nie jest fair gdy CD Projekt ze swoich własnych, jednak dość skromnych środków, finansuje znacznie większe od siebie firmy. Musieliśmy więc zmienić politykę. Odmawiamy podpisywania umów co do których z góry wiadomo, że wypracowanie zysku będzie wyjątkowo trudne, lub wręcz gdy z góry wiemy, że przyniesiemy na nich stratę. Zmniejszy to nasz plan wydawniczy, pewnie kosztem konkurencji, ale nie mamy innego wyjścia, nie jesteśmy funduszem zapomogowym tylko firmą, która aby istnieć musi wypracowywać zyski.

Z drugiej strony szukamy też oszczędności. Zaczęliśmy to robić od połowy zeszłego roku. Staramy się jak najwięcej robić przy jak najniższych kosztach. Optymalizujemy proces wydawniczy. Wszystko to aby utrzymać firmę w należytej kondycji finansowej. I choć są to niepopularne ruchy i wywołują wiele plotek, to właśnie dzięki nim nasza sytuacja jest niezagrożona i możemy dalej realizować nasze plany.

Zupełnie dodatkowo od początku roku prowadzimy rozmowy z potencjalnymi inwestorami strategicznymi. Zamiast typowego wejścia na giełdę stawiamy właśnie na pozyskanie strategicznego inwestora. Proces ten jest już bardzo zaawansowany i jego sfinalizowanie da możliwość dalszego dynamicznego rozwoju firmy np. zwiększenia ilości tworzonych gier.

Rozumiem, że koniec dystrybuowania i wydawania gier Capcomu był właśnie tym spowodowany?

Firma Capcom jest wspaniałym przykładem partnerskiego traktowania partnerów handlowych. Życzyłbym sobie, aby tak dobre zrozumienie sytuacji było częściej spotykane. Obie nasze firmy znalazły dobre wyjście z trudnej rynkowej sytuacji i choć wiąże się to czasowym zaprzestaniem dystrybucji gier Capcomu, to nasze relacje pozostają bardzo dobre. Nie czuję się upoważniony aby zdradzać więcej szczegółów:)

Ok, czasowe, czyli rozumiem, że szansa na powrót jest. Planujecie jeszcze jakieś zmiany w portfolio Waszych wydawców?

Zmiany pojawiają się dynamicznie i ciężko jest je planować. Jesli wszystko pójdzie pomyślnie, jest natomiast spora szansa, że w drugiej połowie roku nasze portfolio się powiększy. Niemniej takie zmiany ciężko planować, gdyż nie zależą tylko od naszej strony.

Ten nowy wydawca, o którym mówiłeś wcześniej, to bardziej Zachód, czy może Japonia?

Niestety nie mogę zdradzić

Wracając jeszcze do WSG i inwestorów. Nie boisz się, że publiczne pranie brudów z Francuzami, jakkolwiek atrakcyjne dla mediów, może ich nieco zrazić?

Jest to bardzo przykre, że tak się stało. Jednak musieliśmy odpowiedzieć na nieprawdziwą informację ze strony WSG, czy nam się to podoba czy nie. Nie mamy nic do ukrycia, ani przed mediami, ani graczami, ani inwestorami. Ze swojej strony liczę, że do końca tygodnia sprawa zostanie na tyle wyjaśniona, że przestanie budzić sensację. Nie zamierzamy też dać się dalej wciągać w medialną kampanię. Powiemy co mamy do powiedzenia i tyle.

Mówiłeś o stratnych oddziałach firmy, możesz zdradzić które to?

Dużo słabszy od oczekiwanego wynik osiągnęliśmy w Czechach. Główną przyczyną jest duże spowolnienie gospodarcze, które znacznie bardziej niż w Polsce przekłada się na spadek konsumpcji, w tym gier komputerowych. Na szczęście oddział czeski jest już na finiszu reorganizacji i wynik za ten rok będzie już znacznie lepszy.

Ok, słyszeliśmy, że Porting House i Gram zostały lub zostaną sprzedane. Możesz nam powiedzieć, czy to prawdziwe informacje, a jeżeli tak, to komu?

Dla obu firm szukamy inwestorów i choć proces ten jest bardzo zaawansowany to nie jest zdecydowane czy oddamy większościowy pakiet, czy pozyskamy nowego mniejszościowego partnera. Obie firmy to bardzo ciekawe przedsiębiorstwa, mocne w swoich segmentach. Jednak mające umiarkowaną synergię z głównym kierunkiem rozwoju CD Projekt, związanym z tworzeniem gier.

Czyli obydwie firmy nadal są w CDP?

Tak oczywiście.

Jak w związku z obecnymi kłopotami firmy oceniasz swoje szanse na zwycięstwo w konkursie na przedsiębiorcę roku?

Szanse w turnieju ogólnoświatowym mamy niewielkie, gdyż wygrywają na ogół znacznie większe firmy. Ale planujemy powalczyć, mamy z czym. GOG.com ma ponad 100 gier w katalogu i bardzo dobre wyniki i jest absolutnie pionierskim projektem na skalę światową i to własnie on będzie naszym głównym orężem.

Co zaś do problemów. Może fakt, że nie mieliśmy okazji komunikować złych wieści zbyt często, pojawienie się ich budzi takie sensacje (a w sercach naszej konkurencji nadzieję;) ...Ale coż, a tym polega bycie przedsiębiorcą, że trzeba im stawiać czoła. To nasz chleb powszedni. Nie pierwsze i nie ostatnie trudne decyzje które przychodzi nam podejmować. Najważniejsze jest, że cały zespół jest bardzo zmobilizowany i zjednoczony stawia czoła trudnościom (wbrew plotkom podziękowaliśmy niedużemu procentowi naszych pracowników). Dlatego wierzę, że wkrótce będziemy mieli sporo dobrych wiadomości do ogłoszenia. Intensywnie pracujemy nad zmianami od dłuższego czasu i zaczyna przynosić to coraz lepsze efekty. Są już pierwsze jaskółki, takie jak dobry wynik CDP w pierwszym kwartale tego roku, czy rekordowa sprzedaż gier na gram i gog. Myślę, że do końca roku będziemy mieli okazję jeszcze kilka razy zakomunikować coś naprawdę dobrego.

Zresztą, przecież na tym polega bycie przedsiębiorcą, aby stawiać czoła problemom.





My first question is, of course, asked to confirm or verify the rumors about the situation with RotWW.

Wilko back situation is such that at present work on the project is temporarily suspended. This is due to failure to comply with the work plan, and considerable technical difficulties. Due to delays in passing the next milestonów and qualitative deficiencies in them we were forced to terminate the relationship with WSG. The situation looked so that arose subsequent milestoneplany which dezaktualizowały quickly because of the new delays. In addition, there were significant technical risk. In this situation, after several attempts to derive a simple project (including through increasing support for the main team CDProjekt RED), eventually we were forced to terminate the relationship with WSG. It was a very difficult decision, as the proposal we put in a lot of heart, time, and energy. But vital as taking care of the highest quality of production is an absolute priority for us.




How would you assess the percentage of progression of this project?

I did not participate in the final evaluation of the project from our side, so I can not give precise percentages. However, it was absolutely impossible to complete the game in the upcoming third quarter of this year. Impossible in an emergency within the fourth quarter, and highly unlikely within the first quarter of next year. There was a high risk that technical difficulties may be rounded up an unknown amount of time absorbing their defeat. This situation prevents any of the financial planning of the project, the more that labor costs in France were the team high.

Thus, if we would work on RotWW once resumed, it would oversee them have the same CDP Red

At the moment hard to tell what will decide the fate of RotWW. We are looking for Atari out of the situation. But wyjścia which will provide the highest quality production. Do you manage to find them, even today no one knows. New information will appear soon, probably within a month or two.

What to work on it, CD Projekt RED, of course, it would be the safest solution to ensure high quality. But we must remember that RED is working full steam ahead on another project, not yet announced who is in an advanced stage of production and there is currently no spare capacity. In a word, głowimy przeogromnie on finding the best solution.

Can you expand on what's going on with these important technological risk?

During the implementation of the game began to go out serious deficiencies in the used engine, and to what we know, the main architect of the technology went to WSG, therefore, other people with much less experience removing these gaps occupied more time, with no guarantee of positive results. 'Such a situation is extremely dangerous, because the work that cost tens of thousands per month, a delay of 6-12 months can absorb all the projected profits.

From what you say, shows that the lion's share of the responsibility borne by WSG. Despite this, the company is accused of not paying you, and shed responsibility for freezing the project. Can you explain how it was basically your opinion?

WSG is behaving in a manner far removed from the business ethics that we employ. However, the accusations are serious, and most importantly, untrue, because we put the article on correcting vg247.com. All milestony were paid on time, as soon as they akceptach. Only it was actually much later than the original plan assumed that, because milestony to accept the delays were provided and were inconsistent with the specification. Wkładaliśmy a huge effort on our part that the production went relevant tracks, and yet further plans to dezaktualizowały and formed a new delays for the newly adopted plans. After a few such cases are sent Lyon'u very large team of not only the people working on the project, but also supported by the heads of technology RED and Metropolis. By week looked through the bits through the entire design and technology. The result was that the promises given to us by the WSG do not have coverage in reality and that the release date and the quality of the game are a big mystery. Consequently, after many deliberations, we decided to suspend cooperation with WSG, because we recognize that it carries too much risk for the project. Well, not actually paid for the latter, moreover, incomplete, milestone, but it is because they were already being addressed contract.

So when exactly zerwaliście cooperation with WSG?

Recently, but the information that we did not want to publish until a final decision of what to do. Statement of the WSG has changed our plans.

Other sources say that all the forces are in charge now to work on The Witcher 2, which is also to be released on consoles. Can you comment on that

Information about the project which is currently working on the CD Projekt RED unfortunately I can not disclose. I can only say that it will be revealed soon, as they work on the project are quite advanced.

We have heard of large redundancies in both the CDP, as well as CDP RED. Can you tell us how many people were in the off?

Gossip, as usual, are wylbrzymione. Team RED diminished from about 85 to 70 people I write about because I'm not with RED and I have no data at hand precise figures as to one position. Suspension of one project has forced us to seek savings. We tried to order reductions in positions of greater concern okołoprodukcyjnych (eg administration department). But unfortunately, many talented employees, we had to thank. It's very painful when it happens, but in the current situation was necessary. The only consolation is that key individuals, those whose work is often decided in the shape of the Witcher are working on another production.

How much you currently have open projects in the CDP Red?

It's hard to explain without revealing what you can not tell;) General in connection with all the turmoil and change plans in practice, two projects that we had inside the RED and which were conducted by separate teams, have now merged uwspólnione executives and teams. However, the objective production remained similar. It is not too clear, no but please forgive me, now I can not say more.

Do any resumption of work on RotWW or other game console to Witcher will have to wait for your next project, or perhaps will be developed in parallel?

A little too early to talk about it. Overall, our strategy is able to accelerate the production of games due to failure of technology and reduced it easier in the design process, and the ability to facilitate the transfer of games between the different hardware platforms, if we consider it appropriate. Sorry, that generalities again.

Ok, I understand that a Witcher 2 is not what to ask and you tell us what's going on with They Do?

Sure, but again without going into specific details.

Immediately after switching to the Metro CDP group sat down together to design the game and it was very much changed. In so much that we've found that you must change the name of the game. They, so surely will not They'em, although the new name I can not disclose. Changes in the game have been very significant, indeed fundamental. Also resulted from our experience gained in the production of The Witcher. Metro project, of course, remains FPSem, however, that in which the story is of paramount significance. FPS games with a complex and compelling story is really very little, and when the show is very much appreciated by the players (such as Half-Life series, and recently Bioshock). Based on our experience with the Witcher asked the famous Polish sci-fi writer (again, I can not disclose details) to help create a captivating story. Plot, which was that both credible and forced to think, was deeper than what is usually seen in action games. I know its initial version, and I think players will be very please, no and will also be qualitatively better than what we know from most of the games. Means of professional writer is not to exaggerate, and I think this trend will continue in the future. As the works are in full swing and the release date is coming inevitably, more details will appear soon.

It is now a little about the CDP. How określiłbyś's financial situation? We hear about the end of tenure guarantees, the end wPLN, exempting ...

Gossip, as usual, is extremely exaggerated, although it is some truth in them. We noticed that blow and distributed by those for whom we are uncomfortable competitor for years impose on market standards.

It is true that in general we are looking for savings in the entire CD project. Last year was a weak period for us. With difficulty we managed to work out a small profit, and some brands have brought up the loss.

This is due to the fact that the situation we as a local distributor is quite difficult. On the one hand higher and higher license fees and quantitative guarantees are imposed by Western publishers (which is yet to some extent be compensated by getting a stronger exchange rate), on the other commercial networks from year to year are pushing for improved trade conditions. Western publishers often have unrealistic expectations of the levels of sales of their products and "squeeze" us the game in the quantities which we have no chance to sell to end customers. Often not providing adequate support, or even complicating our situation. Admission at the last minute of the second appendix to the publisher to WoWa significantly reduced the chances of the planned sale of our effort and to this day we have in store large quantities of unsold copies. I believe that it is not fair when the CD project of his own, but the relatively modest resources, finance, much larger than the company itself. So we had to change the policy. We refuse to sign contracts which is known in advance that a profit will be extremely difficult, or even when we know in advance that we will bring them loss. This will reduce our release schedule, probably at the expense of competition, but we have no choice, we are not only zapomogowym fund company, which must exist to generate profits.

On the other hand we are looking for a savings. We started to do this since mid last year. We try to do as much as possible at the lowest possible cost. Optimize the process of publishing. All this to keep the company in sound financial condition. And although these are unpopular moves, and cause many rumors, it is thanks to them our situation is as bright as ever and we continue to implement our plans.

Quite in addition, beginning in holding talks with potential strategic investors. Instead of the typical IPO's we used to raise a strategic investor. This process is already well advanced and its completion will give the possibility of further dynamic development of companies such as increase the number of games created.

I understand that the end of distributing and issuing the Capcom game that was just due?

Capcom is a great example of partnership treatment for trading partners. I wish to make this a good understanding of the situation was much more common. Both our companies have found a good way out of the difficult market situation, and although it involves the temporary cessation of distribution Capcom games, our relations are very good. I do not feel entitled to reveal more details:)

Ok, time, or understand that the chances of a return. Are you planning any further changes to the portfolio of your publishers?

Changes occur rapidly and it is hard to plan them. If all goes well, but it is a good chance that in the second half of our portfolio grow. However, such changes hard to plan because it does not depend only on our website.

The new publisher, which you said earlier, it's more the West, or maybe Japan?

Unfortunately I can not betray

Coming back to WSG and investors. Are not you afraid that the public washing dirty linen of the French, though attractive to the media, may alienate them a bit?

It is very sad that this happened. But we had to respond to false information from the WSG, whether we like it or not. We have nothing to hide, or from the media, neither the players nor the investors. For my part, I hope that by the end of the week the matter will be clarified so that it ceases to arouse sensation. We do not intend to give a further draw in the media campaign. We say what we say and all.

Talking about lossy branch offices, can you tell which?

Much weaker than expected results achieved in the Czech Republic. The main reason is a large economic downturn that significantly more than in Poland translates into a decrease in consumption, including computer games. Fortunately, the Czech branch of finish is on the reorganization and the result for the year will already be much better.

Ok, you've heard that porting House and Gram have been or will be sold. You can tell us whether the true information, and if so, whom?

For both companies looking for investors, and although the process is very advanced it is not determined whether a majority oddamy whether the acquisition of a new minority partner. Both companies are very interesting company, strong in their segments. However, having moderate synergy with the main direction of development of CD Projekt, related to the creation of games.

So both companies are still in the CDP?

Yes, of course.

As in connection with the company's current problems would you rate your chances of winning the competition for the entrepreneur of the year?

Opportunities in the global tournament, we have little, because winning is generally much larger company. But we plan to fight, so we have. GOG.com has more than 100 games in the catalog and very good results and is absolutely a pioneering project on a global scale and that's what it will be our main weapon.

As for the problems. Maybe the fact that we had no opportunity to communicate bad news too often, the appearance of their budzi such sensations (and in the hearts of our competitors, we hope;) ... but well, and that being an entrepreneur is that you have to face them. This is our daily bread. Not first and not the last tough decisions that come to us to take. The main thing is that the whole team is very mobilized and united facing difficulties (despite rumors thanked niedużemu percentage of our employees). I therefore believe that we will soon have a lot of good news to announce. We are working hard to change a long time and is starting to produce more and better results. They are already the first swallow, such as the CDP a good result in the first quarter of this year that record sales of games to play and gog. I think that the end of the year we had the opportunity a few times to announce something really good.

Anyway, after all this is being an entrepreneur, to face problems.
2010-04-06T16:11:28+02:00
Wywiad z Adamem Małyszem

Witam Państwa w cotygodniowym programie pt"Godzina szczerości".
Moim dzisiejszym gościem jest Adam Małysz. Dzien dobry Pani Adamie.
A.M.Dzień dobry Panu/Pani witam państwa
- Panie Adamie, co Pan robi że juz trzeci sezon jest Pan w światowej czołówce?
A.M. Ja po prostu staram sie dobrze skakac a sukcesy przychodzą same
-jak Pan uważa czy uda sie Panu po raz trzeci zdobyć puchar świata?
A.M. Jak naradzie nie myślę o pucharze. Koncentruje się przede wszystkim na oddawaniu jak najlepszych skoków.
-a czy kibice pomagaja Panu w jakis sposób w zdobywaniu tak dobrych wyników?
A.M.Z pewnością tak, podbudowują mnie psychicznie i dodają otuchy
-czy Pan uważa że Pana skoki sa perfekcyjne?
A.M.moim zdaniem nie ma skoków perfekcyjnych
Dziękuję bardzo za wywiad moim i Państwa gościem był Adam Małysz słynny skoczek narciarski:)




Welcome to the weekly program titled "Time sincerity."
Today my guest is Adam Malysz.
Hello Ms. Adam.
A. M. Good morning state
- Mr Adam, what do you do that already the third season you are in the forefront?
A.m. I just try to just jump and come to the same success
-As you consider whether this can be the third time you win the world cup?
A.m. As the council did not think about the tournament. It focuses primarily on placing the best jumping.
-And whether fans can help you in some way in obtaining such good results?
AMZ certainly yes, underpins me mentally and reassuring
-If you consider that your spikes are perfect?
A.M.I think there is no perfect jumps
Thank you very much for your interview, and my guest was Adam Malysz famous ski jumper:)