1.Określ długość cienia rzucającego przez gnomon na równiku w dniach równonocy

2.Oblicz , która godzina czasu słonecznego jest w Olsztynie (21 stopni E) gdy w Madrycie (4 stopnie E) Słońce góruje

3.Oblicz , o której godzinie samolot odleci do lotniska w Dublinie (6 stopni W) ,jeśli wystartował z lotniska w Moskwie (37 stopni E) o godzinie 6.00 . Lot trwał cztery godziny . Obliczenia wykonaj dla czasu strefowego

Obliczenia:

Odpowiedz :

4.Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499 m n.p.m ).Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 m .n.p.m) , gdzie temperatura wynosi 25 stopni C .Wiedząc , że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6 stopni C na 100m , oblicz jaką ma ona wartość na szczycie Rysów

3

Odpowiedzi

2010-04-06T15:55:22+02:00
1. 0 stopni Cel
2. 21 - 4 = 17
17 razy 4 = 68 min
68 min = 1 h 8 min
12.00 - 1.08 = 10.52
3. nie rozumiem
4. 2499 - 1031 = 1468
14.68 razy 0.6 = 8.80 stopni celsjusza
25 - 8.8 = 16.2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:15:20+02:00
2.W Olsztynie jest godzina 13.40.
3. Samolot doleci do Dublina o godz. 7.08.
4. Na szczycie rysów temp. ma wartość 16,2 stopni C.
2010-04-06T16:24:05+02:00
2. Dane: Szukane:
Olsztyn - 21°E Olsztyn h - ?
Madryt - 4°E
Madryt h - 12h

21 - 4 = 17°
1° - 4min
17° - 68min
68min = 1h 08min

12.00h + 1h 08min = 13.08h

Odp.: W Olsztynie jest 13.08.

3. Dublin 6°W Moskwa 37°E
6 + 37 = 43
1° - 4min
43° - 172min
172min = 1h 52min
Moskwa - 6.00
Dublin - 3.00

6.00 + 4h(lotu) = 10.00
Dublin = 7.00

Odp.: Na lotnisko w Dublinie przyleci o godzinie 7.00

4. Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499 m n.p.m ).Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 m .n.p.m) , gdzie temperatura wynosi 25 stopni C .Wiedząc , że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6 stopni C na 100m , oblicz jaką ma ona wartość na szczycie Rysów

Rysy - 2499m
Dolina - 1031m
2499 - 1031 = 1468m

100m = 0,6°
1468 ÷ 100 = 14,68 ≈ 14,7
14,7 * 0,6 = 8,82° ≈ 9°C

25 stopni C - 9 stopni C = 16°C

Odp.: Na szczycie Rys bedzie 16°C