Zad. 1
Działka państwa Kowalskich ma kształt równoległoboku, którego dłuższy bok ma 60m, a pole powierzchni to 27 arów. Oblicz szerokość działki.

zad. 2
Ania zbiera nowe monety dwuzłotowe i pięciozłotowe. Monet pięciozłotowych ma o 7 mniej niż dwuzłotowych. Ile monet każdego rodzaju ma Ania, jeśli ich łączna wartość to 112zł?

Bardzo proszę o pomoc, to pilne!

2

Odpowiedzi

2009-11-02T16:29:59+01:00
Zad. 2
20 monet ; 5zł
6 monet ; 2zł

3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:30:53+01:00
Zad 1
1 ar =100m2
27ar=2700m2
P=a*b
a=P/b
a=2700m2/60
a=45

zad 2
5zł=a
2zł=b

a+7=b
5*a+2*b=112

b z pierwszego równania wstawiamy do drugiego
5a+2(a+7)=112
5a+2a+14=112
7a=98
a=14 (tyle 5 złotówek)
a wiec
b=21 (tyle 2 złotówek)
14 4 14