Odpowiedzi

2010-04-06T16:04:50+02:00
Stajnia augiasza-brud nieporzadek
nic ariadny-Pomoc, wskazówka, rozwiązanie trudnego problemu.
koszula dejaniry-działanie w dobrej wierze, które jednak przynosi fatalne skutki, a także coś, co sprawia ogromne cierpienie, męczarnie, od których nie można uciec.
paniczny strach-nieopanowany lęk, przerażenie; popłoch

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:12:20+02:00
Strumień Kyane- Kyane to nimfa z mitologii Greckiej, przijaciółka Kory. Chciała przeszkodzić Hadesowi w porwaniu Kory. Nieudało jejsię i tak długo płakała, że z jej łez powstał ten strumień.
paniczny strach- nieopanowany lęk, przerażenie; popłoch
koszula Dejaniry- źródło niekończących się cierpień od których nie można uciec
nić Ariadny- nić przewodnia; sposób wybrnięcia z beznadziejnie zawikłanej sytuacji
urwać łeb hydrze - nie wiem, sorry
stajnia Augiasza- sprawa, rzecz zaniedbana, zapuszczona, zachwaszczona, w bezładzie, rozgardiaszu, nierządzie a. brudach moralnych, którą trzeba nadludzkim wysiłkiem doprowadzić do porządku.
(jak chcesz wiedzieć od czego się wzięły te koszula i nić to wejdź na wikipedię)
5 3 5