Odpowiedzi

2010-04-06T15:56:32+02:00
70 litrów (tyle było na początku) : 5 = 14 litrów
70 - 14 = 56 zużyto 56 litrów płynu
2010-04-06T15:58:00+02:00
70l÷5=14-pozostały płyn
70-14=56- zużyty płyn
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:59:12+02:00
POJEMNIK ZAWIERAŁ 70LITRÓW PŁYNU CZĘŚĆ ZUŻYTO I OKAZAŁO SIĘ ŻE W POJEMNIKU ZOSTAŁO PIĘĆ RAZY MNIEJ NIŻ BYŁO NA POCZĄTKU ILE LITRÓW ZUŻYTO?


70 : 5 = 14
70l było na początku
po zużyciu części zostało 5 razy mniej niż na początku czyli 14l

70l - 14l = 56l
70l było na początku
na końcu zostało 14l
od 70l odejmujemy to co nam zostało czyli 14l i wiemy, że zużyto 56l płynu.

Odp. Zużyto 56l płynu.