OBLICZ UŁAMKI:a)1 cała3/4+1 cała 1/2= b)1cała 3/4-1cała1/2= c)1cała 3/4x1cała1/2= d)1 cała 3/4:1cała1/2= e)1 cała3/4+2/7= f) 1cała3/4-2/7= g)1cała3/4x2/7= h)1cała3/4:2/7= i)1cała3/4+4/9= j)1cała3/4-4/9= k)1cała3/4x4/9= l)1cała3/4:4/9=

kreska / oznacza kreskę ułamkową


















=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:06:25+02:00
A)1 3/4+1 1/2= 1 3/4+1 2/4=2 5/4=3 1/4
b)1 3/4-1 1/2= 1 3/4-1 2/4=1/4
c)1 3/4x1 1/2= 7/4*3/2=21/8=2 5/8
d)1 3/4:1 1/2= 7/4:3/2=7/4*2/3=1 1/6
e)1 3/4+2/7= 1 21/28+8/28=1 29/28=2 1/28
f) 1 3/4-2/7= 1 21/28-8/28=1 13/28
g)1 3/4x2/7= 7/4*2/7=1/2
h)1 3/4:2/7= 7/4*7/2=6 1/8
i)1 3/4+4/9= 1 27/36+16/36=1 43/36=2 7/36
j)1 3/4-4/9= 1 27/36-16/36=1 11/36
k)1 3/4x4/9= 7/4*4/9=7/9
l)1 3/4:4/9=7/4*9/4=3 15/16


Jak coś to pisz na pw. :)
2010-04-06T17:24:09+02:00
A. 1 3/4+ 1 1/2 = 1 3/4 + 1 2/4 =2 5/4 = 3 1/4
b. 1 3/4- 1 1/2 = 1 3/4 - 1 2/4 = 1/4
c. 1 3/4* 1 1/2 = 7/4 * 3/2 = 21/8 = 2 5/8
d. 1 3/4: 1 1/2 = 7/4 : 3/2 = 7/4 * 2/3 = 14/12 = 1 2/12= 1 1/6
e. 1 3/4+ 2/7 = 7/4 +2/7= 49/28 + 8/28 = 57/28 = 2 1/28
f. 1 3/4- 2/7 = 7/4 - 2/7 = 49/28 - 8/28 =41/28 = 1 13/28
g. 1 3/4* 2/7 = 7/4 * 2/7 = 14/28= 1/2
h. 1 3/4: 2/7 = 7/4 : 2/7 = 7/4 * 7/2 = 49/8= 6 1/8
i. 1 3/4+ 4/9 = 7/4 + 4/9 = 63/36 + 16/36 = 79/36 = 2 7/36
j. 1 3/4- 4/9 = 7/4 - 4/9= 63/36 - 16/36 = 47/36= 1 11/36
k. 1 3/4* 4/9 = 7/4 * 4/9 = 28/ 36 =7/9
l. 1 3/4: 4/9 = 7/4 *9/4 = 63/16= 3 15/16