1) Na naszym polu pojawiła się stonka ziemniaczana, w jaki sposób policzyć te stonke ??
2) Dlaczego zagęszczenie ptaków śpiewających w lasach ubogich w pokarm będzie mniejsze, a w lasach bogatych większe ??
3)W każdym kraju powinniśmy uprawiać te gatunki roślin i chodować gatunki zwierząt, które są najlepiej przystosowane do lokalnych warunków.
(tak czy nie) -wyjaśnij swój wybór

3

Odpowiedzi

2010-04-06T16:02:22+02:00
1) Na naszym polu pojawiła się stonka ziemniaczana, w jaki sposób policzyć te stonke ??

policzyć ilość stonek na jednym ziemniaku, policzyć ile jest ziemniaków na polu i pomnozyc jedno przez drugie.

2) Dlaczego zagęszczenie ptaków śpiewających w lasach ubogich w pokarm będzie mniejsze, a w lasach bogatych większe ??

Bo ptaki przeniosą się z lasów w ktorych jedzenia jest malo do lasów w których jest go duzo... albo poumierają z glodu poprostu.

3)W każdym kraju powinniśmy uprawiać te gatunki roślin i chodować gatunki zwierząt, które są najlepiej przystosowane do lokalnych warunków.

Tak, ponieważ o nieprzystosowane rośliny trzeba bedzie znacznie wiecej dbac i zapewniac im specjalne warunki a itak nie wiadomo czy nam przezyja.
1 1 1
2010-04-06T16:08:04+02:00
2.tryb życia ptaków wiąże się z ogromnym zużyciem energii, w związku z tym spożywają one ogromne ilości pokarmu. Ptaki odżywiają się nasionami, owocami, owadami, niekiedy ich pokarm stanowią nawet duże ssaki.Enegria w lasach ubogich jest mniejsza dlatego jest mniejsze zageszczenie i mniej jedza i to zmusza ich do przeniesienia sie do lasów bogatych aby wiodly lepsze zycie :)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:16:56+02:00
1) wyznaczasz na polu 1 metr kwadratowy i przeliczasz liczbę stonki na tej powierzchni później mnożysz przez powierzchnię całego pola i otrzymujesz wynik.
2) ponieważ w lasach ubogich w pokarm było by im trudniej znaleźć pożywienie a one potrzebują go dość dużo dla tego właśnie tam gdzie jest pod dostatkiem pożywienia tam są one.
3) moim zdanie tak, gdyż zagrożenie dla tych zwierząt i roślin było by mniejsze i dostosowane do tych warunków mogły by się wspaniale rozwijać. no bo przecież troszeczkę dziwne by było hodować słonie na Antarktydzie.
mam nadzieje że chociaż troszeczkę ci pomogłam :)
1 4 1