Odpowiedzi

2010-04-06T18:43:50+02:00
1
a
x+2/x-2=0
x+2=0
x=-2
f
x²+5/3x²-6x=0
x²+5=0
sprzeczny
2
a
x+1/x+2=x+2/x-3
(x+1)(x-3)=(x+2)²
x²-3x+x-3=x²+4x+4
-6x=7
x=-7/6
f
2x+3/4x-5=4x+5/8x-7
(2x+3)(8x-7)=(4x-5)(4x+5)
16x²-14x+24x-21=16x²-25
10x=-4
x=-0,4
3
a
x/2=8/x
x²=16
x=4 lub x=-4
f
3/x²-4=1
3=x²-4
x²=7
x=√7 lub x=-√7
4a
6/x=x-1 /*x
6=x²-x
x²-x-6=0
Δ=1+24=25
√Δ=5
x=-2 lub x=3
f
x-5/x+1-1=x+1
x-5-(x+1)=(x+1)²
x-5-x-1=x²+2x+1
x²+2x+7=0
Δ=4-28<0
nie ma rozwiązania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T19:05:16+02:00
1.
a)
x+2/x-2 = 0
x+2 = 0
x = -2
f)
x²+5/3x²-6x = 0
x²+5 = 0
równanie sprzeczne
--------------------------------
2.
a)
x+1/x+2 = x+2/x-3
(x+1)(x-3) = (x+2)² --------->(na krzyż)
x²-3x+x-3 = x²+4x+4
-6x = 7
x = -7/6
f)
2x+3/4x-5 = 4x+5/8x-7
(2x+3)(8x-7) = (4x-5)(4x+5) --------->(na krzyż)
16x²-14x+24x-21 = 16x²-25
10x = -4
x = -0,4
--------------------------------
3.
a)
x/2 = 8/x
x² = 16 ----------->(na krzyż)
x = 4 lub x = -4
f)
3/x²-4 = 1
3 = x²-4
x² = 7
x = √7 lub x = -√7
--------------------------------
4.
a)
6/x = x-1 /× x
6 = x²-x
x²-x-6 = 0
Δ = 1+24 = 25
√Δ = 5
x = -2 lub x = 3
f)
x-5/x+1-1 = x+1
x-5-(x+1) = (x+1)²
x-5-x-1 = x²+2x+1
x²+2x+7 = 0
Δ = 4-28<0
to równanie nie ma rozwiązania
--------------------------------
Mam nadzieję że pomogłam ;)