Dane:
prostokątna działka ma szerokość 24m dłułgość jest 2 razy dłuższa. na trawę przeznaczono 4/5 pola działki. resztę na pasiekę.
ile przeznaczono na pasiekę?
help.
proszę o pozostawienie obliczeń a nie samego wyniku :))

3

Odpowiedzi

2010-04-06T16:10:36+02:00
24 m
2 * 24 = 48m
4/5 48 = 38.4
1/5 48 = 9.6m2
na pasieke przeznaczono 9.6 m2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:13:26+02:00
Szer. = 24m.
Dł. = 24m x 2 = 48m.
P = a x b
P = 24 m x 48 m = 1152 m ²
4/5 x 1152m² = 921,6 m ² (trawa)
1152m²-921,6m² = 230,4 m² (pasieka)
Na pasiekę przeznaczono 230,4 m² działki.
2010-04-06T16:18:52+02:00
24m szerokośc
24*2= 48 m długość

Pole = 24 * 48=1152m kwadratowych

trawa= 4/5 dzialki

4/5 *1152= 4*1152:5 =4608:5=921,6 = czyli trawa zajmuje 921,6m tej działki

a reszta na pasieke a więc

1152- 921,6=230,4

Odp: Na pasieke przeznaczono 230,4 m tej działki

Licze na naaj :**** plis ^^ xD