Iwona starsza z córek państwa kowalskich ,ma zamiar samodzielnie uszyć zasłony do okien w swoim nowym pokoju.Postanowiła wykonać dwa lambrekiny w kształcie trójkątów , które obszyje na wszystkich brzegach kolorową lamówką.Najdłuższy bok jednego trójkąta musi mieć długość 150cm,a długość dwóch pozostałych są o 20% mniejsze .Iwona potrzebuje w związku z tym kupić w pasmanterii:
A.7,8m lamówki
B.2,1m lamówki
C.4,2m lamówki
D.3,9m lamówki
Proszę o obliczenia dam najlepsze

3

Odpowiedzi

2010-04-06T16:16:34+02:00
150 - 100%
x - 20 %
3000 = x * 100
x= 3000 / 100
x = 30

150 - 30 = 120

150 +120 +120 = 390 [cm]
390 cm = 3.9 m

odp. Musi kupić 3.9 m lamówki. (odp D)
2010-04-06T16:17:34+02:00
1,5m=100%
0,8*1,5m=80%
80%=1,2
trójkąt o bokach a=1,2 b=1,2 c=1,5

potrzeba lamowki na 2 trojkaty wiec 2*obwod trojkata= 2*(1,2+1,2+1,5)=7,8m

prawidłowa odpowiedz to A
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:36:33+02:00
20% * 150 = 30
150 - 30 = 120

150+120+120= 390cm

390*2= 780
780cm= 7,8 m

Odp. a