Ułóż i rozwiaz odpowiednie rownania:
a)jaka liczba ma te wlasnosc,ze po dodaniu do niej liczby 72 otrzymamy -27?
b)jezeli pewna liczbe zmniejszymy o 5,4 to otrzymamy -4,5
o jakiej liczbie mowa?
c)Pewna liczbe zwiekszono 2,5 raza i otrzymano 100.jaka to byla liczba?
d)jesli pewna liczbe zmniejszymy trzykrotnie to otrzymamy 3 1
2
jaka to livczba?
e)jaka liczba ma te wlasnosc ze po jej podwojeniu i dodaniu liczby 5 otrzymamy liczbe czterokrotnie wieksza/
2
znaj liczbe X dla ktorej:
a)wartosc wyrazenia 1-5X jest rowna -9
b)wartosc wyrazenia 6X+7 jest rowna wartosci wyrazenia 1-5X

3

Odpowiedzi

2010-04-06T16:20:11+02:00
A)x+72=-27
x=-99
b)x-5,4=-4,5
x=0,9
c)2,5x=100
x=40
d)x/3=31
x=93
e)x+2x+5=4x
x=5
a)1-5X =-9
-5x=-10
x=2
b) 6X+7 = 1-5X
11x=-6
x=-6/11
2 3 2
2010-04-06T16:23:23+02:00
A)-99+72=-27
b)0,9
c)40
d)936
e)5,5
2.
a)1-5x2=-9
b)1/X=-17 tego ostatniego to ja nie jestem pewien
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:34:12+02:00
A) Jaka liczba ma tę własność, że po dodaniu do niej liczby 72 otrzymamy -27?
72 + 27 = 99
Odp. -99
Spr. -99 + 72 = -27

b) Jeżeli pewną liczbę zmniejszymy o 5,4 to otrzymamy -4,5
o jakiej liczbie mowa?

Odp. 0.9
Spr. 0.9 - 5.4 = -4.5

c) Pewną liczbą zwiększono 2,5 raza i otrzymano 100. Jaka to była liczba?
x razy 2.5 = 100
100/2.5 = x = 40
Odp. X = 40
Spr. 40 * 2,5 = 100

d) Jeśli pewną liczbę zmniejszymy trzykrotnie to otrzymamy 312
Jaka to liczba?
312 * 3 = 936
Odp. Liczbą tą jest 936
Spr. 936/3 = 312

e) Jaka liczba ma tę własność, że po jej podwojeniu i dodaniu liczby 5 otrzymamy liczbę czterokrotnie większa od 2
x razy 2 + 5 = 4 razy większa niż 2
x razy 2 + 5 = 8



Znajdź liczbę X dla której:
a) Wartość wyrażenia 1-5X jest równa -9


b) Wartość wyrażenia 6X+7 jest równa wartości wyrażenia 1-5X
5 5 5