Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:28:03+02:00
A) brzoza, grab, jesion
B) grążel, grzybień, szalej jadowity
C) żyto, owies, pszenica
D) łopian, uczep, rogatek sztywny
32 3 32
2010-04-06T16:30:52+02:00
A) wiatr - mniszek lekarski, storczyk, mikołajek polny
b) woda - kosaciec, olsza, grążel żółty
c) człowiek - rzepak, zboże, jęczmień
d) zwierzę - łopian, leszczyna, jarzębina
30 4 30
2010-04-06T16:39:32+02:00
Ą) wiatr
- buk, sosna,
- nasiona ostów,
-wierzb, topoli, mniszka lekarskiego nasiona lipy,

b).
-kosaciec,
-olsza,
-oraz u roślin siedlisk mniej wilgotnych, których nasiona lub zarodniki są rozsiewane przez deszcz (np. u mchów).

c)
-różnego rodzaju warzywa (marchewkę, buraczki,rzodkiewkę i inne)
-kwiaty (nasiona się kupuje na przykład w sklepie lub się zbiera z roślin przekwitniętych w ogródku)
-chwastów polnych i ogrodowych, rozprzestrzeniane przez środki transportu, z materiałem siewnym

d)
- owoce (np. łopianu, przytulii) przyczepiają się do sierści zwierząt;
- owoce (np. jemioły, poziomki) są zjadane, owocnia strawiona, zaś nasiona wydalane;
- zwierzęta zbierają jadalne owoce (np. orzechy leszczyny) lub nasiona i część z nich gubią lub zakopują;
15 4 15