Odpowiedzi

2010-04-06T16:34:42+02:00
Jest to najważniejsze wydarzenie w roku liturgicznym katolików, którego istotą jest celebracja Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:41:05+02:00
Hahaha! Dla ceremoniarza łatwiutkie.
Triduum Paschalne są to 3 dni w których Jezus cierpiał za nasze grzechy, umarł i Zmartwychwstał.
Ponadto w Wielki Czwartek Jezus ustanowił sakrament kapłaństwa i odprawił pierwszą msze św. (eucharystie).
W Wielki Piątek Jezus przeszedł drogę krzyżową i umarł śmiercią męczeńska(a była to śmierć na krzyżu)
W Wielką Sobotę Jezus leżał w grobie, a w Niedziele Chrystus zmartwchwstał.
Mogę ci jeszcze opisać jak wygląda Liturgia w tych dniach.
2010-04-06T16:50:40+02:00
Triduum paschalne są to święte trzy dni (łac: triduum) przed Wielkanocą, na które składają się Wielki Czwartek, Wielki Piątek i Wielka Sobota. Triduum rozpoczyna się w Wielki Czwartek wieczorną Mszą Wieczerzy Pańskiej, a kończy się w wielkanocne południe nieszporami.