Pan Adam pożyczył od pana Pawła pewną kwotę pieniędzy, którą miał spłacić w osiemnastu nieoprocentowanych ratach. Pierwsza rata wynosiła 420 zł, a każda następna była o 20 zł mniejsza od poprzedniej. Jaka była wysokość ostatniej raty? Jaką kwotę pożyczył pan Adam?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:38:26+02:00
Ostatnia rata
420 − (18 −1) *20 = 80

Czyli teraz

Kwota z sumy arytmetycznej:

Więc średnio za każdym razem musiał dać (420 +80)|:2 = 250

250x18= 4500

Odp.: Wysokość ostatniej raty wynosiła 80 zł.

Odp2.: Pan Adam pożyczył 4500 zł.

8 4 8
2010-04-06T16:47:38+02:00
420- 17*20 = 420 - 340 = 80 zł<--- ostatnia rata
420+80 / 2 = 500/2 = 250 <---średnia wszystkich rat
250 * 18 = 4500 zł <--- tyle pożyczył p. adam
3 5 3