Proszę o napisanie krótkiej notatki o hymnie państwowym która zawierałaby odpowiedzi na te pytania:
Kto napisał hymn
Kiedy powstał hymn
W jakich okolicznościach powstał hymn
Kto skomponował do hymnu muzykę
Od kiedy jest śpiewany w naszym państwie jako hymn
Prawdziwa nazwa przed Mazurek Dąbrowskiego

2

Odpowiedzi

2010-04-06T16:45:38+02:00

- Józef Wybicki
- 16-19 lipca 1797
- Okres pobytu Legionów Polskich we Włoszech
- Autor muzyki nieznany, aczkolwiek muzyka jest oparta na Polskim Mazurku
- 26 lutego 1927r.
- "Pieśń Legionów Polskich we Włoszech"
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:48:30+02:00
Hymn polski został napisany przez Józefa Wybickiego jako Pieśń Legionów Polskich we Włoszech. Pieśń powstała w dniach 16-19 lipca 1797 we włoskim miasteczku Reggio nell'Emilia w Republice Cisalpińskiej (w dzisiejszych Włoszech). Pierwszy raz została wykonana publicznie 20 lipca 1797 roku. Autor melodii jest nieznany. Pieśń ta śpiewana była podczas powstania listopadowego, styczniowego, przez Polaków na Wielkiej Emigracji, w czasie rewolucji, a także w czasie I i II wojny światowej.
10 4 10