Odpowiedzi

2010-04-06T16:52:57+02:00

Pierwszy odnotowany atak miał miejsce w 793 roku na wybrzeżach Anglii. Wikingowie złupili klasztor na wyspie Lindisfarne. Od tego momentu stali się postrachem Europy. Początkowo ich wyprawy nie wychodziły poza obręb Morza Północnego i wysp Szkockich – Orkadów, Szetlandów i Hebrydów. Około roku 800, po raz pierwszy wylądowali na Wyspach Owczych, które szybko zostały przez nich skolonizowane, a kilkadziesiąt lat później dotarli kolejno do Islandii (874 r.), Grenlandii (ok. 982 r.) i Ameryki (półwysep Labrador i Nowa Funlandia; ok. 1000 r.), gdzie zakładali swoje osady.
30 4 30
2010-04-06T16:53:02+02:00
W przypadku wypraw łupieżczo-handlowych mówi się o wikindze zachodniej i wikindze wschodniej. Organizatorami wypraw do krajów Europy Zachodniej byli Normanowie duńscy i norwescy (czyli właśnie wikingowie), a także mieszkańcy dzisiejszej południowej Szwecji (prowincje Bohuslän, Halland, Uppland, Skåne i Blekinge). Normanowie szwedzcy, głównie Swionowie i Goci, organizowali wyprawy do krajów położonych na wschód i południe od ich ojczyzny, docierając do Bułgarii Kamskiej, Rusi Kijowskiej, Bizancjum, a nawet Kalifatu Bagdadzkiego. Dotarli też do Ameryki (Północnej) na długo przed Kolumbem. Dopłynęli do półwyspu Labrador (wschodnie wybrzeże Kanady).
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T16:54:19+02:00
Wikingowie dotarli do:krajów położonych na połodni i wschodzie. Bułgarii Kamskiej, Rusi Kijowskiej, Bizancjum, a nawet Kalifatu Bagdadzkiego. Dotarli też do Ameryki (Północnej) na długo przed Kolumbem. Dopłynęli do półwyspu Labrador (wschodnie wybrzeże Kanady).a wschodzie i polódniu.
13 3 13