Odpowiedzi

2010-04-06T16:56:30+02:00
KLIMAT PODRÓWNIKOWY (Wyż. Gujańska, Brazylijska, północna Australia)

~ dwie pory deszczowe, dwie pory suche

~średnia roczna temperatura powietrza powyżej 20°C

~ średnie roczne sumy opadów 1000 - 1500 mm

~ roczna amplituda temp. od 5 do 10°C
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:01:13+02:00
Klimat podrównikowy charakteryzuje się :
-wysoką roczną temperaturą powietrza,
-małą roczną amplitudą temperatury
-występowaniem letnich pór deszczowych i "zimowych" pór suchych.
2010-04-06T17:02:48+02:00
Strefy podrównikowe:
-charakteryzuje je gorący klimat,
-ma dwie pory roku-suchą i wilgotną,
-im dalej od równika pojawia się coraz rzadsza roślinność,
-wiele gatunków zwierząt,
-rosną tam pojedyńcze drzewa tj. palmy, akacje i baobaby.

Liczę na naj;*