Odpowiedzi

2010-04-06T17:00:02+02:00
ΔE=W
ΔE=E końcowa - E początkowa

E końcowa

mV²/2
1500[kg]*(20[m/s])²/2
1500[kg]*400[m²/s²]
600000J

E początkowa

mV²/2
1500[kg]*(10[m/s])²/2
1500[kg]*100[m²/s²]
150000J

ΔE=600000J-150000J
ΔE=450000J

PRACA SILNIKA WYNOSI 450000J = 450kJ



Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:15:59+02:00
Dane:
m=1500kg
V₁=10m/s
V²=20m/s


Szukane:
ΔE=?

ΔE=W
ΔE-przyrost energii
W-praca
ΔE= Ek(końcowa) - Ep(początkowa)

wzór, z którego skorzystam:
m*V² /:2

Rozwiązanie:

Ek(końcowa)
m*V² /:2
Ek=1500kg*(20m/s)² /:2
Ek=1500kg*400m²/s²
Ek=600000J=600kJ

Ep(początkowa)
m*V² /:2
Ep=1500kg*(10m/s)² /:2
Ep=1500kg*100m²/s²
Ep=150000J=150kJ

ΔE=600kJ-150kJ
ΔE=450kJ

Odp.Silnik wykonał pracę o wartości 450kJ.