Pani Anna ważyła o 3 kg mniej niż Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15% mniej, a pani Zofia o 15 kg mniej i obie waża tyle samo. Ile kg ważyła każda pani przed kuracją

Daję naj za najlepiej rozpisane i poisanie jak to się robi krok po kriku :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T16:55:40+02:00
X - waga Zofii
x-3 - waga Anny
x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45
x=83
odp: waga Zofii 83 kg.
x-3
83-3=80
odp: waga Anny 80 kg

Dasz najj
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T16:57:41+02:00
Waga Zofii x
waga Anny x-3

po kuracji:
waga Zofii x-15 bo schudła 15 kg
waga Anny (x-3)-15%*(x-3) czyli od jej początkowej wagi odejmujemy 15% tej wagi

skoro po kuracji obie ważą po tyle samo to:
x-15 = (x-3)-15%*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15x + 0,45
0,15x = 12,45
x = 83 kg -ZOFIA

83kg-3kg=80kg -ANNA

Odp: Anna przed kuracją odchudzającą ważyła 80 kg natomiast Zofia ważyła 83 kg.


Licze na najlepsze:).