Treści zadań:

1.zad

Z każdego z podanych niżej wzorów wyznacz ×.

a) P = abx
b) R = ax /: b
c) S = a /: bx


2 .zad

Uzupełnij równania tak, aby ich rozwiązania były odpowiedziami na podane pytania.

a) Ile wody należy dolać do 6 kg solanki pięcioprocentowej, aby otrzymać solankę dwuprocentową? ....... = 0,02(6+x)

b) Ile wody należy zmieszać z 6 kg soli, aby otrzymać solankę pięcioprocentową ....... = 0,05(6+x)

c) Ile soli należy dosypać do 6 kg solanki dwuprocentowej, aby otrzymać solankę pięcioprocentową? ....... = 0,05(6+x)

d) Ile wody trzeba odparować z 6 kg solanki dwuprocentowej, aby otrzymać solankę pięcioprocentową? ....... = 0,05(6-x)




w te miejsca kropkowane mają być równania takie które spełnia te wyniki :(


prosze pomóżcie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T16:59:23+02:00
1.P=abx
abx=P //ab
x=P/AB

R=ax/b /b
Rb=ax
ax=Rb //a
x=Rb/a

S = a/ bx /bx
Sbx=a //Sb
x=a/Sb
1 3 1
2010-04-06T17:00:27+02:00
1) P= abx / :ab
P/ab=x

R= ax/b /*b
Rb= ax /:a
Rb/a=x

S=a/bx /*bx
Sbx=a / :x
Sb=a/x /*a
Sba=x