Wiktor wybrał się na zakupy. Zabrał ze sobą pewną sumę pieniędzy. W sklepie odzieżowym wydał 2/3 całej kwoty, a w sklepie komputerowym 1/5 tego co mu zostało. Które z wyrażeń opisuje ile pieniędzy zostało Wiktorowi, jeśli x oznacza całą kwotę?

A. 2/15 x B. 11/15 x C. 4/15 x D. 1/21 x

Proszę o pełną odpowiedż z góry dziękuję ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:39:57+01:00
X-2/3x=1/3x
1/5(1/3x)=1/15x
1/3x-1/15x=5/15x-1/15x=4/15x

Odp. 4/15x
2009-11-02T16:41:42+01:00
X - 2/3 X = 1/3 X

1/3X - 1/5 X = 5/15 X - 3/15X = 2/15X
Odpowiedź A