Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:59:09+01:00
1.Jak nazywa się karczma w której zatrzymał się Zbyszko z Bogdańca?
2.Jak Jagienka rozłupywała orzechy?
3.Sadłem jakiego zwierzęcia leczył się Maćko?
4.Co było przyczyna śmierci matki Jagienki?
5.Z czego były zrobione szyby w oknach zgorzeleckiego dworu?
6. Szczegółowa data Bitwy pod Grunwaldem?
7.Jak nazywa się ten co handlował odpustami?
8.W jakiej miejscowości Zbyszko stoczył walkę z zalotnikami Jagienki?
9.Jaki prezent wieźli królowej Jadwidze Zbyszko i Maćko ?
10.Jak zaczynała się piosenka Danusi?
11.Jak nazywali się zalotnicy Jagienki?
12.Kto się powiesił?
13.Kto porwał Danusię i gdzie?
14.Ilu Synów mięli Zbyszko i Jagienka?
15.Jaki zwierz poturbował Zbyszka podczas polowania?
16.Kto pasował Zbyszka na rycerza?
17.Jak nazywał się mistrz Krzyżacki dowodzący wojskami Zakonu na bitwie pod Grunwaldem ?
18.Jakie słowa wyrzekła Danusia nakrywając głowę Zbyszka nałęczką?
19.Co sprawiło że Jurand ze Spychowa był bardzo zaciętym wrogiem Krzyżaków
20.Co było przyczyna śmierci matki Jagienki?
21. Co jest głównym motywem tej książki?
4 3 4
2009-11-02T17:02:35+01:00
1. kim był zbyszko?
2. jak umarła jagienka?
3. tło historyczne w powieści Krzyżacy
4. bitwa która odbyła się w powieści to?
5. postacie historyczne w ksiązce?
6. na jaki rodzaj walki wyzwał Rodgier Zbyszka?
7. jakie było pochodzenie jagienki?
8. gospoda w której danuśka śpiewała piosenke?
9. gatunek literacki Krzyżaków to?
10. kto uratował zbyszka przed śmiarcią?
11. w jakich latach toczy się akcja powieści?
12. ojciec Danuśki?
13. kiedy zekranizowano powieść sienkiewicza?
14. 3 cechy charakteru maćka?
15. rodzaj słow w jaki porozumiewali się postacie w książce?
16.kto został okrótnie potraktowany przez krzyżaków?
17. dlaczego maćko z bogdańca był chory?
3 3 3