Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:21:06+02:00
Biskup Stanislaw zostal uznany przez boleslawa za zdrajce powiazanego z czechami niemcami oraz władysławem hermanem
1 5 1
2010-04-06T17:24:31+02:00
W 1079r doszło do konfliktu między królem a biskupem krakowskim, Stanisławem. Nie znamy dokładnie przyczyn. Stanisław być może był jednym z członków opozycji możnowładczej, niezadowolonej z rzadów Bolesława. Mógł on także potępiać sposób sprawowania przez niego władzy. W każym razie biskup został skazany przez króla za zdradę na obcięcie członków, co spowodowało jego śmierć. Wywołało to oburzenie w kraju i stało się prawdopodobnie przyczyną wygnania Bolesława. Król udał sie na Węgry. Gdzie wkrótce zmarł w niewyjaśnionych okolicznościach.