Odpowiedzi

2010-04-06T17:28:08+02:00
8-4
x-9

x=72/4
x=18


3-4
x-9

x=27/4
x=6,75
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T17:41:57+02:00
A - przyprostokątna mniejszego trójkąta = 8 cm
b - druga przyprostokątna = 3 cm = h
P1 = pole powierzchni mniejszego trójkąta = ah/2 = 8 razy 3/2 = 24/2 = 12 cm²
P1/P2 = 4/9
12/P2 = 4/9
4P2 = 9 razy 12
4P2 = 108
P2 = 108/4 = 27 cm²
ah/2 = 27
ah = 54
a = 54/h
może być a = 9 , h = 6
3 3 3